یکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷

شأنیت و ویژگی های ضروری اعضای شورای عالی سینما/۵

قهرمانی: اولویت شورای عالی سینما باید تخریب فونداسیون طاغوتی سینما و پایه ریزی هنرهفتم بر اساس معیارهای ایرانی-اسلامی باشد/ تأکید بر لزوم حضور افراد دارای اندیشه

محمد قهرمانی در سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت

سینماپرس: محمد قهرمانی تهیه کننده سینما در خصوص شأنیت و ویژگی های ضروری اعضای شورای عالی سینما گفت: همانطور که بنده بارها در گفتگوهای متفاوت عرض کرده ام بنیان و ریشه سینما در کشور ما بر پایه تفکرات و ایده های رژیم طاغوت بنا گذاشته شده و تا زمانی که این این بنا تخریب و ریشه های آن سوزانده نشوند سینما در کشور ما نمی تواند دچار تحولات مثبت شود از این رو اولویت شورای عالی سینما باید تخریب فونداسیون طاغوتی سینما و پایه ریزی هنرهفتم بر اساس معیارهای ایرانی-اسلامی باشد.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «گام های شیدایی» و «فرشتگان قصاب» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: وجود شورای عالی سینما بسیار مهم و ضروری است چرا که می تواند نگاه تاکتیکی به هنرهفتم به عنوان یک رسانه بسیار قدرتمند و تأثیرگذار داشته باشد.

وی ادامه داد: از آنجا که شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاست ها و راهبردها را مشخص می کند، شورای عالی سینما باید همانند شورای عالی اقتصاد یا شورای عالی کار در حوزه تعیین و تصویب آیین نامه ها و... ورود پیدا کند. آیین نامه هایی که قرار است در شورای عالی سینما بررسی و تصویب شوند بایستی بر اساس فونداسیون ایرانی-اسلامی باشند. چشم انداز سینما در کشور ما بایستی بر پایه و مبنای انقلاب و دین مبین اسلام باشد تا بتوانیم از این ولنگاری فعلی رهایی پیدا کنیم.

این سینماگر سپس با تأکید بر لزوم حضور افراد دارای اندیشه دینی در شورا تصریح کرد: مدیران و کارشناسانی که حوزه دین، فرهنگ و هنر صاحب نظر هستند باید تشکیل دهنده این شورا باشند. به عقیده من توجه صرف به اسامی و چهره ها چندان جالب نیست. ممکن است یکی از اهالی سینما هم در این شورا حضور داشته باشد اما آن فرد نباید به واسطه شغلش انتخاب شود بلکه باید به واسطه اندیشه و ایده ای که دارد برای حضور در این شورای استراتژیک برگزیده شود.

قهرمانی متذکر شد: مسئولان نباید فراموش کنند که شأن شورای عالی سینما تعیین راهبرد و سیاست و خط مشی در سینما است و از این رو نباید وارد مسائل حاشیه ای و متفرقه شوند و اجازه دهند سینما بیش از این دچار ولنگاری شود.

وی در پایان این گفتگو افزود: شورای عالی سینما باید سیاست های کلان سینما را مشخص کند. اینکه چه موضوعاتی باید اولویت باشد و تأمین اعتبارات این آثار باید از کجا باشد بسیار مهم است و با در نظر گرفتن این شأن راهبردی و تعیین استراتژی است که باید افراد را انتخاب کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.