چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹

شورای عالی انقلاب فرهنگی و لزوم تحول در ساختار فرهنگی کشور/۶

تجار: آثار فرهنگی و هنری طی ۸ سال گذشته گام به گام از اندیشه تهی و در دام ابتذال مفرط افتادند/ حوزه فرهنگ و هنر نیازمند چارچوب و قانون گذاری های جدی و لازم الاجرا است

سخنرانی راضیه تجار در مراسم رونمایی از کتاب اسم تو مصطفاست

سینماپرس: راضیه تجار عضو هیأت موسسه انجمن قلم ایران در پی انتصاب اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی و لزوم تحول در ساختار فرهنگی کشور گفت: آثار فرهنگی و هنری طی ۸ سال گذشته گام به گام از اندیشه تهی و در دام ابتذال مفرط افتادند و اکنون زمان تغییر و تحول حیطه فرهنگ و هنر فرا رسیده و همه مدیران و مسئولان فرهنگی باید متحد و همدلانه دست در دست یکدیگر بگذارند و با ولنگاری فرهنگی مقابله کنند؛ هر کس که معاند نیست و خواهان درست شدن این وضعیت فجیع، اندوهبار و اسفناک است باید به میدان بیاید و به صورت آتش به اختیار با مبتذل سازان فرهنگی در تمامی عرصه ها از جمله سینما و تئاتر به مقابله برخیزد.

نویسنده کتاب های «بانوی رنگین کمان» و «شعله و شب» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: حوزه فرهنگ و هنر یکی از مهمترین و اثرگذارترین حوزه ها در تمامی کشورهای دنیا است. بی شک اگر این حوزه مهم نبود و پرداختن به آن ضرورتی نداشت رهبر معظم انقلاب اسلامی به آن ورود نمی کردند و بارها دغدغه مندانه در این مورد تذکر نمی دادند.

وی ادامه داد: ابتذال فرهنگی به مثابه اقیانوسی است که موج هایش بلند، وحشی و ضربه زننده هستند از این رو انتظار می رود یکایک مدیران فرهنگی که در دولت سیزدهم مشغول به کار هستند و اعضای محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی منصوب شده اند در خصوص بهبود اوضاع فرهنگ و هنر کشور وقت بهینه صرف کنند تا ان شاالله وضعیت به گونه ای شود که بتوانیم شاهد تحولات مثبت در این حوزه حساس باشیم.

تجار سپس با تأکید بر اینکه آزادی بی حد و حصر در حوزه فرهنگ و هنر هنرمندان را به سمت ولنگاری سوق می دهد تصریح کرد: تمامی مسئولان فرهنگی و هنری باید به این باور برسند که حوزه فرهنگ و هنر نیازمند چارچوب و قانون گذاری های جدی و لازم الاجرا است و باید جلوی کسانی که با لجبازی می خواهند ولنگاری را در جامعه اشاعه دهند برخورد جدی و سلبی صورت گیرد.

این کارشناس فرهنگی یکی از مصادیق ایجاد ولنگاری در جامعه را شبکه های اجتماعی برشمرد و در این باره اظهار داشت: محتوای این شبکه ها که اغلب توسط بیگانگان هدایت و پخش می شوند به نفع جامعه نیستند و مدیران فرهنگی باید هرچه زودتر تصمیمی قاطع در خصوص شبکه های اجتماعی و مبحث مهم بومی سازی اینترنت بگیرند.

وی در پایان این گفتگو افزود: مسئولان فرهنگی و هنری باید با اشاعه هرچه بیشتر فساد، ابتذال و ولنگاری توسط تولیدات فرهنگی و هنری به ستیزه برخیزند. اگر کمی احساس خدا ترسی در آن ها وجود داشته باشد قطعاً این حوزه را فراموش و به حال خود رها نمی کنند و برای پاسخگویی به افکار عمومی تمام تلاش خود را به کار می بندند تا زین پس تولیدات فرهنگی و هنری در کشور محتوایی ارزشی داشته باشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.