سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲

نظارت؛ حلقه مفقوده سینمای ایران/۵

فیوضی: تمامی آثار سینمایی باید در راستای اهداف نظام و منویات رهبر معظم انقلاب تولید شوند/ برخی از آثاری که به اسم سینمای مستقل شناخته می شود سینمای سفارتی و وابسته به بیگانگان است!

مهدی فیوضی*

سینماپرس: مهدی فیوضی کارگردان سینما در خصوص اهمیت نظارت جدی بر تولیدات سینمایی گفت: تمامی آثار سینمایی باید در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و منویات رهبر معظم انقلاب تولید شوند و برای دستیابی به این هدف والا و مهم نیاز است که نهادهای نظارتی از ابتدای ارائه طرح ها و فیلمنامه ها تا زمان تولید و پس از تولید پروژه ها را با دقت مورد کنکاش و بررسی قرار دهند تا زین پس شاهد تولید فیلم هایی باشیم که در راستای تقویت ارزش ها است نه در جهت ترویج ضد ارزش ها!

کارگردان فیلم های سینمایی «محرمانه تهران» و «نفوذی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مبحث مهم نظارت طی بیش از ۴۰ سال گذشته در دولت ها و معاونت های سینمایی مختلف همواره دارای فراز و نشیب بسیاری بوده است. اندک زمان هایی بوده که با نظارت دقیق و جدی سینما به سمت پیشرفت و تعالی حرکت کرده و در اغلب مواقع نیز فقدان نظارت جامع و کافی سینما را به سمت ابتذال سوق داده است.

وی ادامه داد: اگر ما امروزه به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی دچار ولنگاری فرهنگی در حوزه های مختلف هنری از جمله سینما شده ایم به دلیل فقدان نظارت جامع و کافی است از این رو تمامی مدیران و مسئولان نهادهای فرهنگی و هنری ملزم و موظف هستند با نظارت موشکافانه و دقیق مانع از پیشرفت ولنگاری فرهنگی در کشور شوند.

فیوضی خاطرنشان کرد: نهادهای نظارتی اگر قرار باشد نظارت را درست و اصولی انجام دهند باید از مرحله طرح و فیلمنامه که اساس و پایه تولید است وارد میدان شده و با نگاه استراتژیک هدایت درست و اصولی داشته باشند.

این سینماگر تأکید کرد: هدایت گری نهادهای نظارتی بسیار مهم است چرا که اگر فیلمساز و عوامل تولید یک اثر سینمایی از ابتدا درست هدایت نشوند از آنجا که ذهن شان نسبت به مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... معلول و ضعیف است اثرشان به انحراف کشیده می شود.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با انتقاد از آنچه به اسم سینمای مستقل در کشور شناخته می شود تصریح کرد: آنچه به اسم سینمای مستقل شناخته می شود سینمای سفارتی و وابسته به بیگانگان است! برخی فیلمسازان در بعضی اوقات روی موضوعاتی کار می کنند که هدایت شده بیگانگان است. آن ها از غرب و سفارتخانه های خاص هدایت می شوند و حتی پول تولید اثرشان هم بیگانگان تأمین می کنند اما اسم سینمای شان را سینمای مستقل گذاشته اند در صورتی که سینمای شان رسماً وابسته و برده غربی ها است!

فیوضی در پایان این گفتگو افزود: بنده امیدوارم مدیران سینمایی دولت سیزدهم با درایت و هوشمندی و نظارت جامع و دقیق کاری کنند که ما بتوانیم زین پس شاهد تولید آثاری پیرو منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.