یکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷

با «عنکبوت مقدس»؛

علی عباسی سودای «کن» دارد

علی عباسی

سینماپرس: علی عباسی بعد از موفقیت فیلم «مرز» با جدیدترین ساخته اش به فکر حضور در جشنواره «کن» است.

به گزارش سینماپرس، جوردن ریمی منتقد آمریکایی در جدیدترین پیش بینی خود از سینماگرهای که شانس حضور در جشنواره «کن» ۲۰۲۲ دارند، از علی عباسی فیلمساز ایرانی-سوئدی سینمای جهان با فیلم جدیدش با عنوان «عنکبوت مقدس» نام برد.

به گفته این منتقد، علی عباسی که در سال ۲۰۱۸ با فیلم «مرز» در بخش نوعی نگاه جشنواره «کن» تحسین منتقدان را برانگیخت و جایزه اصلی آن بخش را نیز از آن خود کرد، احتمالا اولین فستیوالی که فیلم بعدی اش را به آنجا بفرستد، جشنواره «کن» خواهد بود.

ریمی با این حال می نویسد حضور عباسی در جشنواره «کن» ۲۰۲۲ به کیفیت «عنکبوت مقدس» بستگی دارد و ممکن است با وجود ستایش فیلم قبلی این کارگردان در فستیوال «کن» تضمینی وجود ندارد که دومین کار عباسی از سوی «کن» پذیرفته شد.

جوردن ریمی مثالی هم از سینماگرهایی می آورد که با وجود موفقیت اولیه در فستیوال کن، همراهی آنها با این فستیوال میسر نشد مانند لازلو نمش که با فیلم «پسر شائول» در فستیوال کن موفق ظاهر شد اما اثر بعدی اش با نام «غروب» از سوی فستیوال «کن» رد شد.
«معصوم» اثر لویی گارل، «بچه های مردمان دیگر» ساخته ربکا زلوتوفسکی، «آر. ام. ان» به کارگردانی کریستین مونجیو، «عینک های تیره» داریو آرجنتو و «باورنکردنی اما واقعی» ساخته موسیو وزو از دیگر فیلم های احتمالی جشنواره «کن» ۲۰۲۲ هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.