دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲

حاشیه نگاری از هفتمین روز فجر چهلم؛

استقبال خیره کننده اهالی رسانه از «موقعیت مهدی»/ از بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تا حضور افراد غیرمرتبط با سینما و رسانه در سانس مخصوص اهالی رسانه!

هفتمین روز چهلمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: هفتمین روز از برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر با حواشی متفاوتی همراه بود؛ استقبال خیره کننده اهالی رسانه از فیلم «موقعیت مهدی» برای اولین بار بعد از ۷ روز شور و حال واقعی را به کاخ جشنواره آورد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس در هفتمین روز از برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کاخ جشنواره در برج میلاد آمد و در جمع خبرنگاران پاسخگوی سوالات شد. یکی از اتفاقات عجیب این دوره جشنواره آن است که دست اندرکاران برگزاری جشنواره تنها برخی از رسانه های خاص را از حضور افرادی مانند وزیر ارشاد، رئیس سازمان سینمایی و... آگاه می کنند و همین باعث می شود بسیاری از رسانه های دیگر از حضور این افراد بی اطلاع باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره بودجه جشنواره توضیح داد: فعلاً در میانه کار هستیم و به زودی بودجه جشنواره جمع‌بندی می‌شود و به صورت شفاف، دقیق و رسمی به اطلاع همه خواهد رسید.

لازم به ذکر است وعده شفاف سازی از سوی وزیر در حالی عنوان می شود که روابط عمومی جشنواره برخلاف سال های قبل هنوز حتی آمار رسمی از تعداد کارت های صادر شده برای اهالی رسانه و سایر حضار در کاخ جشنواره را اعلام نکرده و همین مسأله باعث ایجاد شبهات جدی در روند برگزاری جشنواره شده است چرا که برخلاف سال های قبل، امسال درست در روزهای قرمز کرونایی تهران شاهد حضور افراد غیرمرتبط با سینما و رسانه در برج میلاد آن هم در زمان نمایش فیلم ها برای اهالی رسانه هستیم!‌ از یک بانوی بازیگری که سال های سال است هیچ نقش آفرینی در سینما نداشته تا کودکانی که معلوم نیست چه ارتباطی با سینما و رسانه دارند؛ از فردی که برای گرفتن عکس یادگاری با این و آن به برج میلاد آمده تا فرد دیگری که ردیف های خوب سالن نمایش را در اختیار خود می گیرد و مدعی می شود عکاس است و قرار است از هفته آینده کار خود را در رسانه ها آغاز کند از جمله کسانی هستند که این روزها در برج میلاد جولان می دهند! این اتفاقات نشان از آن دارد که دست اندرکاران جشنواره تعداد انبوهی کارت صادر کرده اند اما مدعای آن هستند که تنها تعداد معدودی کارت برای فجر چهلم صادر شده است.

برخی اخبار کذب منتشر شده از سوی دست اندرکاران جشنواره چهلم در این روزها صدای انتقاد و اعتراض بسیاری از اهالی رسانه را بلند کرده است.

محمد کلهر یکی از خبرنگاران شناخته شده سینما با اشاره به خبر کذب جشنواره مبنی بر انجام تست پی سی آر رایگان برای اهالی رسانه در صفحه شخصی خود نوشت: «دروغ محض! از تیم پزشکی مستقر در خانه جشنواره پرسیدم کجا تست می گیرید؟ پاسخ دادند: هیچ جا! چیزی به ما ابلاغ نشده است و فضای مناسبی برای تست گرفتن در اختیارمان نیست!»

احسان رستگار دیگر فعال رسانه نیز با انتقاد شدید از وضعیت نامناسب برگزاری نشست های خبری این دوره جشنواره نوشت: «غیر سینمایی ترین و نامربوط ترین مجریان نشست های خبری را در چهلمین جشنواره فیلم فجر شاهد بودیم. با لحاظ کردن نوع برخورد با منتقدان، خبرنگاران و عکاسان و نشست های خبری دو روز اول و نیز توزیع کارت های ویژه برای دو سانس خوش وقت خانه جشنواره، این دوره از بدترین دوره های مدیریتی بود.»

دکتر مصطفی جلالی فر پزشک متخصص داخلی و منتقد سینما نیز با انتقاد از عدکم رعایت پروتکل های بهداشتی در کاخ جشنواره با انتشار عکسی از عوامل فیلم ها که بدون ماسک و به صورت به هم چسبیده در جشنواره حضور دارند در صفحه خود نوشت: «بالاخره مقاومت عزیزان جواب داد!‌ و مسئولان دلسوز و پیگیر و نگران آن یک نفر لجبازی را که معمولا در گوشه کادر بود و ماسک می زد اخراج کردند تا درس عبرتی برای دیگران باشد و کسی ساز ناکوک نزده باشد!»

عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در برج میلاد به حدی فجیع است که شنیده می شود به تازگی دو تن از عکاسان یکی از خبرگزاری های رسمی کشور به واسطه حضور فشرده عکاسان در این رویداد به کرونا مبتلا شده اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.