دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸

گفتگوی سینماپرس با مدیر بخش تجلی اراده ملی جشنواره چهلم؛

حقیقی: بخش تجلی اراده ملی باعث تعامل و ارتباطات خوب فیلمسازان با نهادها و ارگان ها می شود/ استقبال نهادها برای حضور در این بخش بیش از انتظارم بود

سیاوش حقیقی

سینماپرس: سیاوش حقیقی مدیر بخش تجلی اراده ملی چهلمین جشنواره فیلم فجر گفت: بخش تجلی اراده ملی باعث تعامل و ارتباطات خوب فیلمسازان با نهادها و ارگان ها می شود؛ نهادها و ارگان ها می توانند بر اساس سیاست های خودشان به فیلمسازان مورد نظرشان فیلم سفارش دهند و وارد حیطه تولید آثار سینمایی و فرهنگی شوند که این اتفاق به خودی خود امری بسیار نیکو است و قطعا به نفع جامعه سینمایی کشور خواهد بود.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «خون خدا» و «مادری» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سال ها قبل زمانی که هنوز بخش تجلی اراده ملی راه اندازی نشده بود از سوی برخی نهادها و ارگان ها فشارهایی بر مدیران جشنواره فجر وجود داشت که ما هم می خواهیم به برخی فیلم های مورد نظرمان جایزه بدهیم و یا نظرات مان را در مورد این آثار بیان کنیم؛ همین مسأله باعث شد تا مدیران وقت به این نتیجه برسند که بخش جنبی به اسم تجلی اراده ملی را شکل دهند که ارگان ها و نهادها و حتی بخش خصوصی بتوانند بر اساس سیاست های شان به فیلم های مورد نظرشان جایزه بدهند.

حقیقی سپس با بیان اینکه طی سال های اخیر این بخش به دلایل مختلف برگزار نشده بود اظهار داشت: تصمیم مدیران جدید سینمایی و سیاست گذاران چهلمین جشنواره فیلم فجر این بود که این اتفاق در این دوره جشنواره بیفتد. ما زمان بسیار کوتاهی حدود ۲ هفته در اختیار داشتیم که بتوانیم با نهادهای مختلف وارد رایزنی شویم و از این رو من انتظار نداشتم در این زمان کوتاه بیشتر از ۱۰ نهاد حضور خود را در این بخش اعلام کنند اما خوشبختانه به فضل الهی استقبال بی نظیری از این بخش صورت گرفت و نهادهای شرکت کننده به بیش از ۲ برابر عددی که بنده در نظر داشتم رسیدند.

وی تأکید کرد: استقبال نهادها برای حضور در این بخش بیش از انتظارم بود و خوشحالم که چنین استقبالی را در چهل سالگی جشنواره فجر انقلاب اسلامی از سوی نهادها شاهد بودیم. در این دوره نه تنها ارگان ها و نهادهای دولتی که بخش خصوصی هم به فیلم های منتخب خود جوایزی را اهدا خواهند کرد.

این سینماگر سپس با اشاره به زمان برگزاری این مراسم و نحوه داوری آثار توسط نمایندگان ارگان ها و نهادها اظهار داشت: لوح های تقدیر این بخش توسط جشنواره فیلم فجر اهدا می شود اما جوایز نقدی را ارگان ها به فیلمسازان مورد نظرشان اهدا خواهند کرد. اختتامیه بخش تجلی اراده ملی در شامگاه دوشنبه ۲۵ بهمن ماه در شب میلاد حضرت امیرالمومنین علی (ع) در ایوان شمس برگزار خواهد شد و هر ارگان برای اعطای جوایز خود ۳ داور به ما معرفی کرده که یک نفر از این ۳ داور از اهالی سینما است. قرار بر آن شده که بالاترین مقام ارگان ها برای اعطای جوایز در اختتامیه حضور داشته باشند و من امیدوارم فیلمسازان از این فرصت به خوبی بهره گیری کرده و برای تولید فیلم های بعدی شان با مسئولان ارگان ها وارد رایزنی شوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.