شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۲

رییس دانشگاه هنر:

هنرجویان امروز دانشگاه‌ها هنرمندان مطرح آینده کشور خواهند بود!

حسن سلطانی

سینماپرس: حسن سلطانی رییس دانشگاه هنر که در دیدار رییس جمهور از موزه هنرهای معاصر و گفتگو با هنرمندان تجسمی حضور داشت گفت: هم اکنون گروهی در دولت شکل گرفته است که اشراف خوبی بر هنر و مسایل آن دارند.

به گزارش سینماپرس، حسن سلطانی در گفت‌وگو با میزان با اشاره به اینکه جلسه دیدار هنرمندان تجسمی با رئیس‌جمهور بسیار مفید بوده است گفت: دیدگاه رئیس‌جمهور و هنرمندان به هم نزدیک بود و نکاتی که هنرمندان مطرح کردند مورد استقبال ایشان قرار گرفت. امیدوارم با رویه خوبی که آقای اسماعیلی معاونت هنری وزارت ارشاد آغاز کرده است و با دانشگاه‌ها و هنرمندان ارتباط می‌گیرد، آنچه رئیس‌جمهور در نظر دارد نیز عملی شود. هم اکنون گروهی شکل گرفته است که به مسائل هنر اشراف دارند و امکان این را دارند که مشکلات این حوزه را حل کنند.

سلطانی ادامه داد: در بخش اقتصاد هنر مسئله اصلی تصمیم‌گیری در هیئت دولت و معاونت‌های مربوطه است تا راهکارهای مناسب برای آن دیده شود و روش‌های اجرایی شدن آن را به نهادهای دیگر ابلاغ کنند. من در این جلسه گفتم که دانشگاه هنر با فضای مناسبی که جزو بناهای میراثی است محل بسیار خوبی برای برگزاری اکسپو و نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی است و می‌توان از آن برای شکوفایی کارآفرینان هنری استفاده کرد. اگر بودجه‌ای برای مرمت و مقاوم‌سازی این بنا اختصاص پیدا کند در مدت یک سال این فضا می‌تواند برای برگزاری چنین رویدادهایی آماده شود. ما باید به آنچه خلاقیت‌های هنری امروز است بها بدهیم و بی‌تردید هنرجویان امروز دانشگاه‌ها هنرمندان مطرح آینده کشور خواهند بود. پس علاوه بر آنکه فن و حکمت هنر را در دانشگاه به آن‌ها می‌آموزیم باید به بخش حمایت از آن‌ها نیز توجه کنیم. من به این جلسه و صحبت‌هایی که مطرح شد خیلی خوش‌بین هستم و امیدوارم به زودی شاهد اتفاقات خوبی در حوزه هنر باشیم.

رییس جمهور آیت الله رییسی از موزه هنرهای معاصر و نمایشگاه آینه در آینه بخش جنبی چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر روز چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه رخ داد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.