شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱

پیاده نظام «جنگ رسانه‌ای»؛

«شان پن» یهودی در «اوکراین» دقیقا به دنبال چیست؟

شان پن در جشنواره فیلم کن ۲۰۲۱

سینماپرس: هنرپیشه نامدار سینمای هالیوود با آغاز جنگ روسیه و اوکراین خود را به کیِف پایتخت این کشور رساند.

به گزارش سینماپرس و به نقل از ورایتی، هنرپیشه نامدار سینمای هالیوود با آغاز جنگ روسیه و اوکراین خود را به کیِف پایتخت این کشور رساند.

«شان پن» یهودی در «اوکراین» دقیقا به دنبال چیست؟

شان پن هنرپیشه مشهور هالیوودی در حال حاضر و در بحبوحه جنگ در اوکراین در حال فیلمبرداری مستندی با موضوع همین جنگ بین دو کشور است.

شان پن در اوکراین مشغول فیلمبرداری مستندی درباره حمله روسیه است. این بازیگر برنده اسکار روز پنجشنبه در یک نشست مطبوعاتی در کیف پایتخت اوکراین حاضر شد و پای سخنان مقامات دولتی درباره بحران نشست.

این مستند با مشارکت «Vice Studios production» با همکاری شرکت خبری World News(اخبار جهان) و شرکت «Endeavor Content» ساخته می‌شود.

پن آخرین بار در نوامبر ۲۰۲۱ به اوکراین سفر کرد و در دیدار با ارتش این کشور، آماده‌سازی برای مستند خود را آغاز کرد. عکس‌های سفر ماه نوامبر پن به اوکراین در آن زمان توسط سرویس مطبوعاتی عملیات نیروهای مشترک اوکراین منتشر شد.

«شان پن» یهودی در «اوکراین» دقیقا به دنبال چیست؟

نیوزویک نوشت: «پن از زمان ورود به اوکراین در این هفته، از دفتر رئیس جمهور بازدید کرده و با ایرینا ورشچوک، معاون نخست وزیر، و همچنین خبرنگاران محلی و اعضای ارتش اوکراین صحبت کرده است». دفتر رئیس‌جمهور با صدور بیانیه‌ای از طریق سفارت اوکراین از این بازیگر و فیلمساز برنده اسکار تقدیر کرد.

در ترجمه این بیانیه آمده است: «کارگردان مخصوصاً به کیف آمده تا تمام وقایعی را که در حال حاضر در اوکراین اتفاق می‌افتد ضبط کند و حقیقت حمله روسیه به کشور ما را به جهان بگوید. شان پن یکی از کسانی است که امروز در اوکراین از اوکراین حمایت می‌کند. کشور ما از او به خاطر چنین شجاعت و صداقتی سپاسگزار است.»

این بیانیه می‌افزاید: «شان پن شجاعتی را نشان می‌دهد که بسیاری دیگر از سیاستمداران غربی، فاقد آن بوده‌اند.»

البته توجه به این نکته آن هنگام جالب می شود که بدانیم شان پن در خانواده‌ای پر هنرپیشه به دنیا آمده، پدرش هنرپیشه و کارگردان لئو پن است و مادرش الن رایان هم هنرپیشه بوده است. این در حالی است که پدربزرگ و مادربزرگ پدری‌اش مهاجرانی یهودی از لیتوانی و روسیه بوده‌اند.

«شان پن» یهودی در «اوکراین» دقیقا به دنبال چیست؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.