شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰

طی قراردادی صورت گرفت؛

فاتح آکین با وارنر میدیا وارد همکاری چند ساله شد

فاتح آکین

سینماپرس: کارگردان سرشناس ترک برای ساخت چند پروژه با کمپانی وارنر قرارداد چند ساله امضا کرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، فاتح آکین کارگردان ترک-آلمانی با عقد قراردادی چند ساله با کمپانی وارنر میدیا، قرار است چند فیلم و سریال آلمانی و ترک زبان برای اکران در سینماها و نمایش در شبکه اچ‌بی‌اومکس بسازد.

پیش از این کمپانی وارنر تولید و توزیع سه فیلم بلند آکین را برعهده داشته است. این فیلم‌ها شامل «محو شدن» برنده گلدن گلوب ۲۰۱۷ و برنده بهترین بازیگر زن برای دایان کروگر در کن همان‌ سال، درام جنایی «دستکش طلایی» و فیلم بلند «راینگولد» با بازی امیلیو ساکرایا که قرار است پاییز پیش‌رو اکران شود، است.

این قرارداد نشانه دیگری است مبنی بر اینکه وارنر میدیا به دنبال جذب استعدادهای برتر محلی برای ارایه در سرویس اچ‌بی‌اومکس خود در سراسر اروپا است. این شبکه اکنون در چند کشور بزرگ اروپایی مانند آلمان، ایتالیا، فرانسه و بریتانیا در دسترس نیست و این قرارداد نشان می‌دهد وارنر دارد زمینه را آماده می‌کند تا پس از اخذ مجوزهای محلی، محتوای لازم برای این مناطق را داشته باشد.

وارنر گفته می‌دانیم محتوای محلی برای مخاطبانمان چقدر اهمیت دارد و به همین دلیل به دنبال تولید فیلم‌هایی به زبان و با محتوای آلمانی و ترکی هستیم.

فاتح آکین کارگردان ۴۸ ساله که متولد هامبورگ است اولین فیلم کوتاهش را سال ۱۹۹۵ با نام «آن تو هستی» ساخت و با آن جایزه تماشاگران فستیوال بین‌المللی فیلم‌های کوتاه هامبورگ را دریافت کرد.

«گتورک» در سال ۱۹۹۶، «کوتاه و بدون درد» در سال ۱۹۹۸، «در ماه ژوئیه» فیلم‌های بعدی وی هستند. وی با فیلم «در برابر دیوار» برنده خرس طلایی جشنواره بین‌المللی فیلم برلین شد و سال ۲۰۰۷ جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره کن را برای فیلمنامه فیلم «لبه بهشت» دریافت کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.