شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲

وزیر ارشاد:

«حکیم نظامی» یکی از محورهای وحدت‌آفرین برای همه کسانی است که برای تعالی اندیشه تلاش می‌کنند

محمدمهدی اسماعیلی؛ وزارت ارشاد

سینماپرس: وزیر ارشاد در مراسم پاسداشت حیکم نظامی گفت:‌ ایران در حوزه تمدنی، با خط‌کشی و مرزهای جغرافیایی از هم جدا نمی‌شود، حکیم نظامی یکی از محورهای وحدت‌آفرین برای همه کسانی است که برای تعالی اندیشه تلاش می‌کنند.

به گزارش سینماپرس، آیین بزرگداشت حکیم نظامی عصر جمعه ۲۰ اسفند با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود شالویی، دستیار وزیر و رئیس ستاد بزرگداشت حکیم نظامی، برخی از سفیران و نمایندگان فرهنگی کشورهای خارجی مقیم تهران، اعضای مؤسسه فرهنگی اکو و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر در تالار وحدت برگزار شد.

محمود شالویی، رئیس ستاد بزرگداشت حکیم نظامی در ابتدای این مراسم که هم‌اکنون درحال برگزاری است، ‌ ضمن اشاره به تاکید و توجه ویژه وزیر ارشاد به بزرگداشت نظامی گفت: بزرگداشت حکیم نظامی از نیمه اسفند در آستان قدس رضوی آغاز شد و پس از آن در شهرهای مختلف مراسم و همایش‌های مختلفی برگزار شد.

وی از برافراشته شدن پرچم حکیم نظامی در تمام نمایندگی‌های فرهنگی ایران در خارج از کشور از امروز ۲۰ اسفند در کنار پرچم ایران خبر داد و گفت:‌ در برگزاری آیین بزرگداشت حکیم نظامی، فرهنگستان زبان و ادب فارسی، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران، وزارت آموزش و پرورش، وزارت امور خارجه، دانشگاه‌های مختلف و بسیاری از سازمان‌ها مشارکت داشته‌اند.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم با بیان این مطلب که حکیم نظامی برای همگرایی است و نه واگرایی گفت:‌ مفاخر بزرگ ایرانی هرکدام سرمایه‌ای بزرگ برای حوزه هویتی ما در عصر حاضر هستند و ما چه خوشبخت هستیم که حکمای اندیشمند در سراسر تاریخ پرشکوه ایران‌زمین فراوان‌اند.

وی ادامه داد:‌ ایران در حوزه تمدنی، با خط‌کشی و مرزهای جغرافیایی از هم جدا نمی‌شود، حکیم نظامی یکی از محورهای وحدت‌آفرین برای همه کسانی است که برای تعالی اندیشه تلاش می‌کنند.

وزیر ارشاد گفت:‌ از ابتدای دولت، ‌ یکی از برنامه‌ها توجه به مفاخر بوده است. امروز دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در کنار هم برای برگزاری این پاسداشت تلاش کرده‌اند، ‌ برگزاری این مراسم نشان‌دهنده قدرت و همگرایی است، ما بنا داریم هرازچندگاهی یکی از حکمای ایران‌زمین را در چنین همایش‌هایی ارج نهیم.

در این مراسم از مجسمه حکیم نظامی که توسط نادر قشقایی طراحی و اجرا شده بود، ‌ رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.