چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴

بازیگر فیلم «روز صفر»:

افزایش ناگهانی قیمت بلیت به استقبال مردم از سینماها ضریب داد/ هزینه سینما رفتن رقم بسیار بالایی است

سالن سینما

سینماپرس: تینو صالحی بازیگر فیلم «روز صفر» بیان کرد که این فیلم یک نگاه ملی دارد، در عین حال که یک فیلم ضدتروریستی هم محسوب می‌شود؛ آیا نگاه ملی داشتن، یک ایراد است که از چنین فیلمی حمایت نمی‌شود؟

به گزارش سینماپرس، تینو صالحی بازیگر نقش فاروق در فیلم سینمایی «روز صفر» به کارگردانی سعید ملکان همزمان با اکران عمومی این فیلم سینمایی در گفتگو با مهر درباره تجربه حضور در این فیلم گفت: فیلم سینمایی «روز صفر» سومین فیلم سینمایی اکران‌شده من است و به‌رغم آنکه نقش خیلی بلندی در آن ندارم اما بازخوردهای بسیار خوبی از آن دریافت کرده‌ام. این روزها که فیلم در حال اکران است، در فضای مجازی و حقیقی بازخوردهای خوبی را شاهد هستم. استقبال از فیلم و فروش آن هم از روی نخست تصاعدی بوده است و همین امر نشان می‌دهد مخاطبی که این فیلم را دیده آن را دوست داشته و به‌واسطه تبلیغات دهان‌به‌دهان دیگران را هم به تماشای فیلم دعوت می‌کنند.

وی ادامه داد: «روز صفر» سه سال پیش ساخته شد و در بازه‌ای که تا اکران عمومی آن فاصله افتاد، در یکی دو فیلم و سریال دیگر هم ایفای نقش کردم. نقشی که من در فیلم «روز صفر» بازی کردم، نقش متفاوتی بود و کم پیش می‌آید که نقش مشابهی با آن به من پیشنهاد شود.

بازیگر «روز صفر» درباره شناخت خود از جریان ریگی تا پیش از نقش‌آفرینی در این فیلم گفت: طبیعتاً به دلیل رویکردهای افراطی‌ای که ریگی در عقاید خود داشت و خون‌ریزی‌هایی که کرده بود، شناخت نسبی از او داشتیم و کلیاتی هم درباره ماجرای دستگیری او می‌دانستیم. بعد از بازی در فیلم «روز صفر» برای نزدیک شدن به فضای فیلم، بیشتر با این جریان آشنا شدیم. فیلم دیگری هم درباره این جریان ساخته شده بود که نگاه ما را به موضوع گسترده‌تر می‌کرد. شخصیتی که من در فیلم بازی می‌کنم، به‌طور کامل مستند نیست اما چنین شخصیتی در واقعیت وجود داشته است.

این بازیگر درباره شرایط تبلیغات فیلم سینمایی «روز صفر» در جریان اکران نوروزی هم بیان کرد: به نظرم درباره این فیلم که اتفاقاً مخاطب ارتباط خوبی با آن برقرار کرده، کم‌لطفی‌های صورت گرفته است. هم از نظر تبلیغات فیلم در تلویزیون که شرایطش را همه شاهد هستیم، هم از این منظر که معمولاً فیلمی که مورد استقبال قرار می‌گیرد، سالن‌های نمایش بیشتری به آن اختصاص پیدا می‌کند اما تعداد سالن‌های نمایش «روز صفر» نصف تعداد سالن فیلم‌های مشابه است. تکلیف فیلم‌های کمدی که مشخص است اما در همین بازه اکران فیلم‌های جدی دیگری را داریم که دو برابر «روز صفر» سانس و سالن نمایش در اختیار دارند.

دلیل اجحاف در حق «روز صفر» چیست؟ / یک فیلم ضد تروریستی

وی افزود: با توجه به استقبالی که تا امروز از «روز صفر» صورت گرفته است، اگر سانس‌های بیشتری در اختیار این فیلم قرار می‌گرفت، قطعاً فروش آن خیلی بیشتر از رقمی می‌شد که تا امروز در گیشه آن ثبت شده است.

صالحی تأکید کرد: فیلم «روز صفر» یک نگاه ملی دارد که همه منتقدان هم روی آن صحه گذاشته‌اند. نگاه شخصیت‌های اصلی فیلم و رویکرد آن‌ها کاملاً وطن‌پرستانه است، در عین حال که یک فیلم ضدتروریستی هم محسوب می‌شود. اینکه برای چنین فیلمی مشکل تبلیغاتی وجود داشته باشد و در زمینه اکران هم سانس‌های کمتری به آن اختصاص پیدا کند، مسئله‌ای است که باید برای آن جواب پیدا کنیم. آیا نگاه ملی داشتن، یک ایراد است که از چنین فیلمی حمایت نمی‌شود؟

وی ادامه داد: احساس شخصی من این بود که این فیلم در زمان اکران با حمایت همه دستگاه‌ها مواجه می‌شود، اما اینکه امروز شاهد اجحاف در حق این فیلم هستیم، برای خود من هم تبدیل به یک سوال بی‌پاسخ شده است. فیلم تنها ۱۵ ثانیه در روز فرصت تبلیغات تلویزیونی داشت و عوامل هم نسبت به آن معترض شدند اما واقعاً دلیل این مسئله چیست؟ اگر قاعده تلویزیون برای همه فیلم‌ها همین بود، باز مسئله قابل توجیه بود، اما رویکرد تلویزیون چیز دیگری را نشان می‌دهد.

این بازیگر درباره تأثیر افزایش ۵۰ درصدی قیمت بلیت سینماها در استقبال از فیلم‌های اکران نوروز هم مطرح کرد: متأسفانه بنا بر آمار ثبت شده تعداد مجموع مخاطبان نوروزی سینماها به یک میلیون نفر هم نرسیده است. طبیعتاً کرونا و عوارض آن هم روی استقبال مردم از سینماها تأثیرگذار بوده و هست اما افزایش ناگهانی قیمت بلیت به این شرایط ضریب داد. این درست است که هزینه‌های ساخت فیلم بسیار بالا رفته است اما قیمت بلیت نباید اینگونه بالا می‌رفت؛ هزینه سینما رفتن برای یک خانواده چهار نفره در شرایط فعلی در حدود ۵۰۰ هزار تومان می‌شود و با توجه به فشار اقتصادی امروز، رقم بسیار بالایی است. این قیمت می‌توانست قیمت گرانی برای بلیت سینما نباشد اما واقعیت این است که در شرایط امروز، وضعیت معاش مردم دشوار شده است.

صالحی در پایان با اشاره به حضور زنده‌یاد ارشا اقدسی در فرآیند طراحی صحنه‌های اکشن فیلم سینمایی «روز صفر» گفت: از آنجایی که صحنه‌های مربوط به کاراکتر من متفاوت از صحنه‌های اکشن فیلم بود، تنها یکی دو بار او را در پشت صحنه فیلم دیده بودم اما واقعاً امروز که فیلم در حال اکران است، جای ارشا اقدسی خالی است و فقدان او برای همه ما ناراحت‌کننده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.