جمعه ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷

در بنیاد فرهنگی روایت فتح؛

پوستر بیست و نهمین سالگرد شهادت سید مرتضی آوینی رونمایی شد

شهید سیدمرتضی آوینی

سینماپرس: طی مراسمی پوستر بیست و نهمین سالگرد شهادت سیدمرتضی آوینی در بنیاد فرهنگی روایت فتح رونمایی شد.

به گزارش سینماپرس، طی مراسمی پوستر بیست و نهمین سالگرد شهادت سید مرتضی آوینی با حضور سید محمد نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح، مهدی متولیان دبیر ستاد بزرگداشت، محمد حبیبی مدیر انجمن تجسمی انقلاب و دفاع مقدس، داود مرادیان مدیر گروه مستند روایت فتح و تنی چند از مدیران ارشد بنیاد فرهنگی روایت فتح در تالار شهید آوینی این بنیاد رونمایی شد.

در این مراسم مهدی متولیان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های چند ماه گذشته ستاد اعلام کرد مراسم سالگرد امسال به دلیل رعایت پرتوکل های بهداشتی و همچنین پیش‌بینی‌های جوی و آب و هوایی در سالن خلیج‌فارس باغ‌موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

پوستر بیست و نهمین سالگرد شهادت سید مرتضی آوینی رونمایی شد

وی همچنین در خصوص برنامه‌های بیست و نهمین سالگرد نیز گفت: امسال که شکر خدا تب کرونا فروکش کرد و آمار ابتلا به حداقل ممکن رسید، تصمیم گرفتیم مراسم سالگرد شهید آوینی را مانند سنوات سابق به‌صورت یک همایش متمرکز برگزار کنیم، اما درعین‌حال احتیاط‌های لازم را هم داشته باشیم. از جمله این‌که مهمانان مراسم امسال از هنرمندان و پیشکسوتان روایت فتح هستند و از دعوت عمومی که معمولاً با استقبال گسترده‌ی مردم روبه‌رو می‌شد، پرهیز کردیم. این برنامه امسال در همان سالروز شهادت آقای آوینی در سالن باغ‌موزه‌ی دفاع مقدس برگزار خواهد شد و شامل سخنرانی و تقدیر خانواده‌ی شهدا و خانواده هنرمند فقید جهانگیر خسروشاهی است.

وی همچنین در خصوص شعار «هنر برای وصول به‌حق» که سال گذشته نیز شعار محوری مراسم بود اظهار کرد: بنیاد فرهنگی روایت فتح در رویکرد جدید خود تلاش می‌کند تا در زمینه های مختلف خود به تجربه‌ها و آرای شهید آوینی برگشت داشته باشد. به نظرم این بهترین کاری است که به‌عنوان گرامیداشت شهید باید انجام بشود و در اصل تمامی فعالیت‌های هنری و تولیدی بنیاد باید متأثر و خط گرفته از نظریات و تأملات عمیق ایشان در حوزه‌ هنر باشد و ما داریم تلاش می‌کنیم که به این هدف برسیم. نمونه‌ این عزم هم انتخاب شعار هنر برای وصول به‌حق است که در این همایش به‌عنوان خط‌مشی روایت فتح انتخاب‌شده و مستقیماً از مباحث شهید آوینی درباره‌ هنر برداشت‌ شده است.

متولیان همچنین به تشکیل دبیرخانه دائمی ستاد بزرگداشت شهید آوینی نیز اشاره کرد و گفت: اگرچه این برنامه روال هرساله‌ای است که بنیاد خودش را در برابر آن موظف می‌داند اما مرکز مطالعات و رصد بنیاد روایت فتح مسیری را در پیش‌گرفته که در عمل به نحوی دبیرخانه‌ی بزرگداشت شهید آوینی است. چراکه پژوهش‌ها و مطالعات این مرکز همانگ و همسو با آرای و نظریات شهید آوینی طراحی می‌شود و خروجی‌های آن برای آن هدف اصلی که عرض کردم، کاربردی می‌شود. ما در مرکز مطالعات در مسیر برنامه‌ای کلی حرکت می‌کنیم؛ اول تولید پژوهش و مقالات پژوهشی کاربردی در راستای نیازهای تئوریک و مدیریتی بنیاد روایت فتح که همه با گوشه چشم و الهام گرفتن از آرای و ایده‌های شهید شکل می‌گیرند. به‌خصوص که سعی می‌کنیم بیش‌تر از همکاری پژوهشگرانی استفاده کنیم که با آثار و نگرش شهید آوینی درزمینه‌ی هنر آشنایی و به آن اشراف دارند. دوم برگزاری محافل و نشست‌های علمی که در کنار این پژوهش‌ها این قبیل مباحث نظری و چالشی در حوزه‌ی هنر را مطرح و بررسی کنند. ان‌شاءالله که بتوانیم در بزرگداشت حقیقی یک متفکر شهید و بهره‌برداری کامل از این سرمایه‌ی فکری باارزش و بزرگ موفق شویم.

بیست و نهمین مراسم سالگرد شهید سید مرتضی آوینی به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح و هم‌زمان با سالروز شهادت ایشان روز شنبه ۲۰ فروردین‌ در سالن خلیج‌فارس باغ‌موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.