جمعه ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰

قباحت زدایی از «خودکشی»؟

مراسم بزرگداشت «آزاده نامداری» با چه ملاکی در «موزه سینما» برگزار شد!

اولین مراسم درگذشت زنده یاد «آزاده نامداری»

سینماپرس: اگر چه برگزاری مراسم بزرگداشت برای شخصیتی همچون آزاده نامداری در موزه سینما ابهام برانگیز است اما واقعیت آن است که بزرگ نمایی از یاد و خاطره چنین فردی که علت مرگ او همچنان مبهم بوده و بنابر اعلام پزشکی قانونی شائبه خودکشی از آن برداشت می شود را می توان مصداقی از ولنگاری فرهنگی قلمداد نمود. اتفاقی که بیش از هر چیز می‌تواند به قباحت زدایی از خودکشی و حتی موجب ترویج چنین پدیده ای در جامعه شود.

به گزارش سینماپرس، خبر مرگ آزاده نامداری عصر شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۰ هجری شمسی منتشر شد و چندی بعد پزشکی قانونی اعلام کرد: آزاده نامداری با مصرف بیش از ۱۰۰ قرص‌ اعصاب و روان‌ جان باخته است. اعلامی که بیش از هر چیز فرضیه خودکشی این سلبریتی را تقویت کرد و با سکوت خانواده ایشان مواجه شد و حالا با گذشت یک سال در ششم فروردین ۱۴۰۱، نخستین سالگرد درگذشت آزاده نامداری بود که به دلیل تعطیلات، مراسم بزرگداشت او، با چند روز تاخیر، عصر امروز (پنجشنبه ۱۸ فروردین) در موزه سینما برگزار شد.

برخی سلبریتی‌های فرهنگی و هنری از جمله علیرضا قربانی، منصور ضابطیان، رضا رشیدپور، کورش سلیمانی، حسین رفیعی، نیما کرمی، پسر سید حسن خمینی و ...، در این مراسم حضور داشتند.

آزاده نامداری، مجری و تهیه‌کننده تلویزیون، ششم فروردین ۱۴۰۰، در سن ۳۷ سالگی درگذشت. او با اجرای بخش «تازه‌ها» در سیمای خانواده شناخته شد و پس از ۱۲ سال فعالیت در صدا و سیما به دلیل تغییر رویه و سبک زندگی خود که می توانست مروج نوعی بی اخلاقی در جامعه شود از کار کنار گذاشته شد.

نظرات

  • مهدی ۱۴۰۱/۰۱/۲۰ - ۰۱:۲۷
    0 0
    پس از ۱۲ سال فعالیت در صدا و سیما به دلیل تغییر رویه و سبک زندگی خود که می توانست مروج نوعی بی اخلاقی در جامعه شود از کار کنار گذاشته شد خیلی بی شرفیت که این حرف ها را می نویسید

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.