یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹

رونمایی از «مینا» با حضور «معاون برون مرزی سازمان صداوسیما»؛

حدادعادل: «زبان فارسی» بخشی از «قدرت نرم جمهوری اسلامی» است!

سخنرانی غلامعلی حدادعادل در اختتامیه جشنواره قلم زرین

سینماپرس: مجموعه انیمیشن «مینا» با حضور معاون برون مرزی سازمان صداوسیما و نیز رئیس بنیاد سعدی، رونمایی شد.

به گزارش سینماپرس، رونمایی از مجموعه آموزشی «مینا» با حضور غلامعلی حداد عادل رییس بنیاد سعدی، احمد نوروزی معاون برون مرزی سازمان صداوسیما، علی برزی مدیر شبکه سحر و جمعی از مدیران سازمان عصر دیروز شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه در صداوسیما برگزار شد.

احمد نوروزی معاون برون مرزی صداوسیما در ابتدای این جلسه بیان کرد: خدا را شکر در هم افزایی بین دو سازمان گام خوبی برداشته شد امیدواریم سرفصلی باشد تا کارهای بعدی را انجام دهیم.

وی اضافه کرد: شبکه سحر پنج کانال پیدا کرده است و ظرفیت توزیع خوبی دارد. به همکارانمان در کانال افغانستان شبکه سحر تبریک می‌گوییم که در این چند ماه زحمت بسیار کشیده‌اند و امروز با حضور آقای حدادعادل این شبکه وارد فاز رسمی و غیرآزمایشی پخش می‌شود.

نوروزی تصریح کرد: همه کشورهایی که ادعای قدرت منطقه شدن را دارند ناگزیرند که روی زبان خود کار کنند. رویکرد جمهوری اسلامی توسعه طلبی نیست اما برای انتقال میراثی که دارد از گذر زبان استفاده می‌کند و ما هم در ترویج این زبان کوشاییم.

وی با اشاره به همکاری در ساخت مجموعه آموزشی «مینا» بیان کرد: آمادگی خود را اعلام می‌کنیم تا غیر از مجموعه «مینا» در موارد دیگری که به نظرشان برسد با بنیاد سعدی همکاری کنیم.

در بخش دیگر حدادعادل در سخنانی بیان کرد: امروز برای من روز مبارکی است چون شاهد به بار نشستن تلاش مشترکی بین صداوسیما و بنیاد سعدی هستم. ساختمان صداوسیما برای من یادآور خاطرات بسیار دلپذیر و مهمی است در سال ۵۸ من در دو نوبت عضو شورای سرپرستی صداوسیما بودم. آن زمان هنوز صداوسیما مدیرعامل نداشت.

وی افزود: آن زمان تلویزیون یک شبکه بیشتر نداشت که چهار عصر شروع و ۱۱ تمام می‌شد. خدا را شکر می‌کنیم که صداوسیما دریایی از امکانات را در اختیار دارد چند ده شبکه تلویزیونی و رادیویی دارد. خوشحالیم که امکان رونمایی از برنامه تلویزیونی آموزشی «مینا» با روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت فردوسی مقارن شده است. در چنین فرصت مبارکی این دستاورد عرضه می‌شود.

حدادعادل یادآور شد: به اختصار می‌گویم هر کشوری در جهان امروز زبانش بیشتر آموخته شود اقتدار بیشتری دارد. زبان فارسی از دیرباز قدرت گسترش فرامرزی داشته است. قدرت نفوذ داشته است به دلایلی از جمله ساخت و بافت و موسیقی آن.

وی درباره «مینا» توضیح داد: «مینا» یک دوره چهار جلدی است و ما از چند سال پیش از صداوسیما خواهش کردیم تا آن را تصویری کنند. آقای جبلی رییس صداوسیما در زمانی که در معاونت برون مرزی حضور داشت به بنیاد سعدی آمد و این طرح پیش رفت.

حدادعادل درباره لزوم افزایش همکاری‌های نهادها تصریح کرد: ما کمتر شیرینی همکاری را چشیدیم بیشتر در فکر چشیدن شیرینی غلبه بر یکدیگر هستیم. باید فکر کنیم ممکن است ده درصد اختلاف نظر داریم اما ۷۰ یا ۸۰ درصد هم اتفاق نظر داریم.

وی افزود: زبان فارسی بخشی از قدرت نرم جمهوری اسلامی است. بنیاد سعدی امکان تولید برنامه‌های مشابه را زیاد دارد و آثار زیادی هستند که می‌توانند تصویری شوند. این زبان بعد از زبان عربی دومین زبان جهان اسلام است و معارف و مفاهیم زیادی را در خود جای داده است.

مجموعه تلویزیونی «مینا» جدیدترین محصول شبکه جهانی سحر است که با همکاری بنیاد سعدی در ۹۰ قسمت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه‌ای ساخته شده است. این برنامه تلویزیونی، زبان فارسی را از الفبا تا پایان سطح فوق میانی سه آموزش می‌دهد و محتوای آن مطابق با کتاب‌های «گام اول»، «مینا ۱»، «مینا ۲» و «مینا ۳» از جمله آثار منتشر شده در بنیاد سعدی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.