جمعه ۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵

نشست «رئیس سازمان سینمایی» با استاندار «کهگیلویه و بویراحمد»؛

خزاعی: سازمان سینمایی مبتنی بر اهداف کلان دولت مردمی و عدالت محور زیرساخت‌ها را حداقل در مراکز استان‌ها احیا و تقویت می‌کند

بازدید محمد خزاعی از خانه جشنواره چهلمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور ضمن اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد از جهات مختلف در زمینه سینِما مغفول مانده است، گفت: زبان تصویر و هنر بهترین وجه برای معرفی ظرفیت‌های این استان به کشور و دنیا است.

به گزارش سینماپرس، محمد خزاعی عصر پنجشنبه در نشست با استاندار کهگیلویه و بویراحمد، رصد مسائل و مشکلات حوزه سینما را از ماموریت‌های این سازمان دانست و اظهار کرد: با رصد مشکلات و جمع بندی نهایی، راه حل‌ها جهت حل مشکلات پیگیری و اجرایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد ولایت مدار و استان به نسبت تعداد جمعیت، بیشترین حضور را در جبهه‌ها و دفاع مقدس داشته و در مناسبت‌های مهم انقلاب به ویژه انتخابات‌ها حضور فعال و موثر دارند که این موضوع یک سرمایه برای انقلاب و نظام محسوب می‌شود.

خزاعی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های این شهر مشکلات عدیده‌ای به ویژه در حوزه سینما دارد، یادآور شد: توسعه فرهنگی که بخشی از زیرساخت‌های آن سینما، سالن‌های سینما، تئاتر و موسیقی است در این شهر با کمبودهای جدی روبرو است و باید تلاش کنیم با کمک استانداری، شهرداری‌ها و بخش خصوصی فضای لازم برای سینما ایجاد شود.

رئیس سازمان سینمایی کشور افزود: سینما علاوه بر بحث سرگرمی و تفریحی مردم، یک فضای آموزشی و دانشگاهی محسوب می شود و تقریباً در کل کشور ۶۰۰ سالن فعال سینما داریم؛ که به هیچ وجه کافی نیست. سازمان سینمایی دارد مبتنی بر اهداف کلان دولت مردمی و عدالت محور زیرساخت‌ها را حداقل در مراکز استان‌ها احیا و تقویت کند و این مهم با تعامل و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی استان ممکن می‌شود.

وی با اشاره به نشست خود با صاحبان سینما و هنرمندان استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: نخستین خواسته هنرمندان استان توجه به بودجه برای تولید فیلم بود که علاوه بر سرگرمی، کارکرد اشتغال‌زایی نیز دارد.

خزاعی اختصاص بودجه مستقل برای فیلم کوتاه و مستند را از دیگر درخواست‌های هنرمندان این استان دانست و یادآور شد: سه فیلم مستند با موضوع شهدای شاخص استان درخواست شد که اعلام آمادگی همکاری کردیم و این فیلم‌ها به صورت حرفه‌ای با مشارکت استان تولید خواهند شد.

وی گفت: تجهیز دفاتر سینمای جوان را در دستور کار داریم و با توجه به تکنولوژی روز و امکانات تقریباً بخشی از سیستم‌ها از رده خارج بوده و تلاش می‌کنیم با همکاری استاندار استان این تجهیزات به روز شوند.

وی تجهیز سالن‌های سینما را از دیگر در درخواست‌ها دانست و افزود: سه سالن سینمایی در این راستا باید تجهیز و راه اندازی شوند که ۵۰ درصد تجهیز این سالن‌ها را سازمان سینمایی کشور متقبل شد و ۵۰ درصد از مجل منابع استانی مصوب شده است.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه با توجه به ظرفیت‌های موجود و روحیه و عزم جدی مسئولان استان در خصوص توسعه زیرساخت‌های سینمایی و حمایت از تولید و جشنواره‌ها در استان گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد استعدادها و فیلم‌سازان خوبی دارد که باید از این استعدادها و ظرفیت‌ها به نحو مطلوب استفاده کرد. و خوشبختانه هم در زمنیه احیا و توسعه سالن‌های سینما، تجهیز دفاتر سینمای جوان، تولید فیلم با محوریت شهدای شاخص استان از جمله شهید هدایت‌الله طیب و ساخت آثار مستند و کوتاه و برگزاری شب سینماگران استان و میزبانی جشنواره منطقه‌ای و ...توافقات و تعاملات خوبی شکل گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.