شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۲

آقای روستایی قسم حضرت عباس‌تان را باور کنیم یا دم خروس‌تان را؟

فیلمساز «برادران لیلا» جایزه هتاکی و توهین به ملت خود را از سیاسی‌ترین جشنواره دنیا به مردم داغدیده آبادان تقدیم کرد!

فیلم سینمایی «برادران لیلا»

سینماپرس: فیلم «برادان لیلا» برنده جایزه بزرگ فیپرشی جشنواره فیلم کن ۲۰۲۲ شد. این در حالی است که این اثر به ترسیم فضای کاملا سیاه و همراه با فلاکت از جامعه ایجاد شده در پرتو «نظام جمهوری اسلامی» پرداخته و از این جهت توانسته جایزه سیاسی‌ترین جشنواره دنیا را به خود اختصاص دهد و حال دستاورد کثیف حاصل از هتاکی و بی‌حرمتی به ملت خود را به مردم داغدیده آبادان تقدیم کرده است. در صورتی که مردم قهرمان آبادان در طول ۸ سال جنگ تحمیلی برای حفظ سرزمین خود جوانمردانه در مقابل دشمن ایستادگی کردند. درست برخلاف عملکرد فیلمساز جویای نامی که برای دیده شدن و رسیدن به جایزه جشنواره‌های خارجی از حیثیت و آبروی ملت خود مایه گذاشته و چهره مفلوکانه و سراسر سیاه از آنها در اذهان دنیا ترسیم می‌کند.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، تنها ساعاتی پیش از برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره کن و اهدای جایزه نخل طلای فستیوال، فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم (Fipresci) جایزه منتقدان بین‌المللی خود را برای بهترین فیلم بخش مسابقه اصلی کن به فیلم «برادران لیلا» اهدا کرد. روستایی نیز این جایزه را به مردم داغدیده آبادان تقدیم کرد.

در توضیح این فیلم آمده است: لیلا چهار برادر دارد اما این فقط لیلا است که برای نجات خانواده‌اش از تباهی و عواقب غم‌انگیز این تباهی مبارزه می‌کند.

هیات داوران فیپرشی به سرپرستی احمد شوقی فیلمساز مصری، «برادران لیلا» را برای توانایی کارگردانش در ساخت داستانی جذاب، نشان دادن دیدگاه های فرهنگی، ترسیم دنیای کوچک مردسالاری ناکارآمد و تغییر آزادانه و شادی‌بخش بین لحن های فیلم ستایش کرد.

در بخش نوعی نگاه جشنواره کن نیز، فیلم «پیراهن گشاد آبی» ساخته مریم توزانی از مراکش جایزه بهترین فیلم از نگاه فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم را دریافت کرد.

فیلم «عشق براساس دالوا» ساخته امانوئل نیکولت نیز جایزه بهترین فیلم از نگاه منتقدان فیپرشی در بخش هفته منتقدان/ دوهفته کارگردانان جشنواره را کسب کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.