چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸

با عنوان « هدیه دنیا»؛

اپیزود جدید «تازه وارد» به مرحله صداگذاری رسید

سریال «تازه وارد»

سینماپرس: محمدجواد صالحی یکی از کارگردانان سریال «تازه وارد»، قصه این سریال و چالش‌های ساخت آن را تشریح کرد.

به گزارش سینماپرس، محمدجواد صالحی کارگردان یکی از اپیزودهای سریال «تازه وارد» با نام «هدیه دنیا» درباره آخرین وضعیت این اپیزود به مهر گفت: «هدیه دنیا» این روزها در مرحله صداگذاری است تا به زودی آماده پخش شود.

وی درباره ساخت این سریال و ایده آن عنوان کرد: «تازه وارد» اولین اثری است که من با باشگاه فیلم سوره کار کردم. همچنین تاکنون آثار نمایشی با موضوع فرزندآوری بسیار کم تولید شده است. از سوی دیگر برای من یک چالش جدید بود که در سریالی یازده اپیزودی با هفت کارگردان مختلف حضور داشته باشم و برایم تازگی و جذابیت داشت به همین دلیل پیشنهاد ساخت یک اپیزود را پذیرفتم.

صالحی ادامه داد: «تازه وارد» به دلیل موضوعش برایم جذاب بود. همچنین فرزندآوری یکی از سیاست‌های کلی کشورمان است که نه فقط در ایران که در جهان هم بحثی مهم است، در واقع پیری جمعیت قطعاً آسیب‌زننده است.

وی که یکی از کارگردانان «تازه وارد» است درباره دلیل انتخاب «هدیه دنیا» برای نام این اپیزود عنوان کرد: اسم این اپیزود «ترس هستی» بود اما چون اسم یکی از اپیزودها «هستی» بود و هم کلمه ترس، بار منفی داشت و دوست داشتم بار مثبت داشته باشد به همین دلیل نام اپیزود و نام کاراکتر آشا محرابی از «هستی» به «دنیا» تغییر کرد.

وی با اشاره به اینکه آشا محرابی گزینه اول برای یکی از نقش‌های اصلی این پروژه بوده است، درباره دیگر بازیگران مطرح این اثر گفت: آشا محرابی، امیرمحمد زند، مریم خدارحمی، فریبا منتظریان، فرهاد ملوندی و مهدی علی‌نژاد از جمله بازیگران اپیزود «هدیه دنیا» هستند.

به گفته این فیلمساز، کار فیلمبرداری این اثر ۶ روز طول کشید و روزانه بین دوازده ساعت ضبط آن در یازده لوکیشن که استان قزوین هم جزو آن بوده، انجام شده است.

صالحی با بیان اینکه «تازه وارد» می‌توانست سریالی ۹۰ قسمتی یعنی ۴۵ اپیزود دوقسمتی باشد، گفت: من با این چالش مواجه بودم که برای روایت قصه‌ها در یک اپیزود زمان کمی است و خودم دوست داشتم قصه‌ام را در دو اپیزود روایت کنم. سریال اپیزودیک ساختن اساساً کار سختی است. دوستان تهیه و تولید هم به دلیل آنکه یک سریال یازده اپیزودی با هشت کارگردان که هر کدام سلیقه متفاوتی داشتند، به نتیجه رساندند، کار سختی را پشت سر گذاشتند اما ای کاش می‌شد زمان بیشتری را به این موضوع اختصاص داد و تعداد قصه‌ها را بیشتر کرد.

وی در پایان اظهار کرد: ما در این سریال فقط موضوع فرزندآوری را طرح کردیم و از آنجا که این موضوع، مبحثی کلان است، از زوایا و ابعاد مختلف می‌تواند مورد بررسی قرار بگیرد که امیدوارم با این سریال اپیزودیک راه برای ساخت آثاری با این موضوع باز شود.

در خلاصه داستان اپیزود «هدیه دنیا» آمده است: دنیا و حمید که مدت قابل توجهی از ازدواجشان گذشته است و برخلاف علاقه زیاد حمید به فرزند داشتن دنیا به دلایل مختلف با فرزندآوری مخالفت می‌کند اما دلیل اصلی دنیا برای این مخالفت ترس از باردار شدن و بدنیا آوردن بچه است تا اینکه...

سریال اپیزودیک «تازه وارد» به تهیه‌کنندگی محمدجواد موحد که در باشگاه فیلم سوره تولید شده و محصول خانه تولیدات جوان است، این روزها مراحل پس تولید را پشت سر می‌گذارد تا به زودی آماده پخش شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.