شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶

پروانه معصومی:

در هر درجه و جایگاهی در بازیگری می‌رسیم همواره باید به سلیقه مخاطبان احترام بگذاریم و در آثار با کیفیت بازی کنیم

پروانه معصومی

سینماپرس: پروانه معصومی گفت: وقتی به عنوان یک هنرمند راهی جشنواره خارجی می شویم باید فرهنگمان را صادر کنیم، باید نشان دهیم که فرهنگ این کشور تا چه حد غنی است، این اتفاق حتی می‌تواند در نوع لباس پوشیدن ما هم نمود بیرونی پیدا کند، البته متاسفانه برخی برای بیشتر دیده شدن هنجارشکنی کرده و کاری انجام دهند که در نهایت به ضرر خودشان و کشورشان باشد.

به گزارش سینماپرس، پروانه معصومی در گفت‌وگو با میزان، پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر چند پیشنهاد برای بازی در آثار سریالی دارم و در حال مطالعه فیلمنامه آنها هستم، اگر شرایط مساعد باشد قطعا به زودی جلوی دوربین خواهم رفت.

وی در همین راستا ادامه داد: خوشبختانه سال جدید با کاهش شدید بیماری کرونا روبرو بوده ایم و به امید خدا تا پایان تابستان این بیماری به طور کامل ریشه کن خواهد شد، کاهش تعداد ابتدا به کرونا باعث شده تا بار دیگر تولیدات قوت بگیرند و به همین دلیل بسیاری از بازیگران و عوامل سینما و تلویزیون دوباره سر کار رفته‌اند که خودش جای شکر دارد.

معصومی پایان کرونا را آغازی دوباره برای تولیدات تصویری و سینما خواند و ادامه داد: در بخش تولید تحول پساکرونایی آغاز شده است، البته در چرخه اکران هنوز اوضاع به دوران پیش از کرونا بازنگشته که طبیعی است، باید کمی صبر کنیم تا به طور کامل بیماری از بین رفته و تمام افراد جامعه واکسیناسیون خود را انجام دهند. امیدوارم تا پاییز امسال سینما هم به اوضاع خوب پیش از کرونا بازگردد.

معصومی: در بازیگری به دنبال شهرت نبوده و نیستم

وی پیرامون دلیل اصلی حضور خود در آثار اظهار کرد: طبیعتا بازیگری در سن و سال من دیگر به دنبال شهرت و به چشم آمدن نیست، من می‌خواهم نامی نیک از خود به یادگار بگذارم. به همین دلیل هم تا جایی که بتوانم در انتخاب نقشهایم دقت می‌کنم تا به مخاطب احترام گذاشته و در کارنامه کاری خود هم چالشی تازه را تجربه کنم.

معصومی در همین رابطه افزود: طبیعتا برای یک بازیگر این هنر تمام شدنی نیست، البته در صورتی که خودش را به تکرار نقشهایش نبازد، گاها فاصله گرفتن از برخی پیشنهادات مشابه شاید بازیگر را کمی کم کار و از دیده دور کند اما در بسیاری از موارد این گزیده کاری به نفع بازیگر بوده و باعث بقای طولانی وی در این حرفه می‌شود.

معصومی

وی بازیگری را هنری برای مردم خواند و ادامه داد: هرچه یک بازیگر دارد از مردم است، اگر شهرتی به دست می‌آید و یا اگر دستمزدی خوب به او می رسد فارغ از تلاشی که انجام داده به دلیل آن است که مخاطب کارش را پسندیده است، این یک چرخه است که نباید از آن غافل شد، پس در هر درجه و جایگاهی در بازیگری می‌رسیم همواره باید به سلیقه مخاطبان احترام بگذاریم و در آثار با کیفیت بازی کنیم.

حواشی باعث موفقیت یک بازیگر نمی‌شود

بازیگر سریال «یوسف پیامبر (ع)» در همین رابطه افزود: به نظر من بازیگر باید تمام تمرکزش را روی هنرش معطوف کرده و از حواشی دوری کند، شاید حواشی در مدتی محدود نام وی را بر سر زبانها بیندازد اما بعد از مدتی حضور در حاشیه برایش تبدیل به عادت شده و از هدف اصلی دورش می کند. به همین دلیل به نظر من بازیگر باید به کار خود که بازیگری است پرداخته و از اظهار نظرهای بی منطق درباره مسائلی که در آنها تخصصی ندارد دوری کند.

وی با اشاره به حضور برخی آثار در جشنواره‌های خارجی اظهار کرد: آنچه مهم است آنکه هنرمند همواره باید در جامعه الگو باشد، به عنوان مثال حضور اثری در جشنواره های بین المللی و حضور هنرمندان آن اثر در جشنواره‌ها باید باعث افتخار ایران و بالا رفتن احترام جهانیان به این کشخور شود. اما گاها این اتفاق نیفتاده و دقیقا نتیجه عکس حاصل می‌شود.

معصومی در همین راستا خاطرنشان کرد: وقتی به عنوان یک هنرمند راهی جشنواره خارجی می شویم باید فرهنگمان را صادر کنیم، باید نشان دهیم که فرهنگ این کشور تا چه حد غنی است، این اتفاق حتی می‌تواند در نوع لباس پوشیدن ما هم نمود بیرونی پیدا کند، البته متاسفانه برخی برای بیشتر دیده شدن هنجارشکنی کرده و کاری انجام دهند که در نهایت به ضرر خودشان و کشورشان باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.