یکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹

لزوم حراست از «امنیت روانی جامعه» در سینما/۷

شرف الدین: وزارت ارشاد باید سلبریتی‌هایی که توسط لابی‌های آمریکایی و صهیونیستی هدایت می‌شوند را ممنوع الکار کند/ از حریم اخلاقی جامعه حراست کنید!

محمدرضا شرف الدین*

سینماپرس: محمدرضا شرف الدین تهیه کننده سینما گفت: وزارت ارشاد باید یکایک سلبریتی های خودنما و خودفروخته که توسط لابی های آمریکایی و صهیونیستی هدایت می شوند را ممنوع الکار کند؛ نباید تردید کرد که یکایک این به اصطلاح هنرمندان نوچه های دشمنان این آب و خاک هستند و از هر فرصتی استفاده می کنند تا بر ضد منافع ملت بزرگ ایران اسلامی گام بردارند.

مدیرعامل سابق انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه ما یکی از ضعیف ترین دولت های انقلاب را در طول ۴ دهه اخیر به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر امروز شاهدیم! اندازه وزیر و رئیس سینما چیست؟ قد و قواره کدامشان اندازه این حرف ها است که جلوی سلبریتی ها بایستند؟ یک مشت آدم کوچک دور هم جمع شده اند و جلوی پارس دشمن عقب می نشینند این چه فایده ای دارد؟

وی ادامه داد: وقتی وزارت ارشاد هیچ کاری نمی کند معلوم است که قوه قضائیه باید وارد میدان شود؛ حتماً باید قاطعانه جلوی این سلبریتی ها ایستاد. این ها توسط اتاق فکر اسرائیل و آمریکایی ها پیش می روند و از آن ها دستور کار می گیرند. این غربی ها هستند که سبک زندگی سلبریتی های ایرانی را تعریف کرده اند و برای آن ها فضای رسانه ای فراهم می کنند و امتیازات ویژه در کشورهای دیگر به آن ها می دهند. این سلبریتی های حقیر و خودکم بین هم خود را به دشمنان این آب و خاک فروخته اند.

شرف الدین تصریح کرد: کدامیک از این سلبریتی ها واقعاً صاحب فرهنگ و هنر هستند؟ این ها هنر ندارند. ارشاد وظیفه دارد این ها را ممنوع الکار کند؛ ارشاد باید مبتکرانه ورود کرده و همه را ممنوع الکار کند. ما وظیفه داریم از امنیت کشورمان دفاع کنیم و این اتفاق در روند دفاع بدیهی انسانی است و اصلاً مسأله سیاسی نیست، حرکت خودسرانه نیست، این تکلیف است. آقایان شما باید از حریم اخلاقی جامعه حراست کنید!

تهیه کننده فیلم های سینمایی «سه و نیم» و «پرنده باز کوچک» با بیان اینکه قوه قضائیه و وزارت ارشاد وظیفه صیانت و حراست از حریم اخلاقی و فکری و ایدئولوژیکی و عقیدتی جامعه را دارند متذکر شد: وقتی دشمن به این ساحت حمله می کند باید در مقابل آن ایستاد و مقاومت کرد و از حیثیت و ناموس مان که ساختار ایدئولوژیکی کشور است دفاع کرد.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که صیانت و دفاع از مرزهای کشور یک امر بدیهی و عقلی و قانونی و عرفی است و وقتی دشمنی به کشور حمله می کند نیروی مسلح وجود دارد که قانون برای آن ها تعیین تکلیف کرده و باید جلوی متجاوز را بگیرند، این مسأله در حریم امنیت روانی هم باید وجود داشته باشد. ما ضابط هایی داریم که وظایف مشخصی دارند مثل پلیس که ضابط اجتماعی است و باید جلوی خلاف و شرارت را بگیرند و نهادی مثل وزارت ارشاد تکلیف ذاتی دارد تا جلوی سلبریتی هایی که بر ضد منافع ملی کار می کنند یا فیلمسازانی که علیه کشور سیاه نمایی می کنند را بگیرد.

شرف الدین تأکید کرد: دشمنان ماتوان همآوردی نظامی وسیاسی با ما را ندارند. بی تردید نیروهای مسلح ما نیروی برتر منطقه هستند وبارها این برتری رابه اثبات رسانده اند و دستگاه دیپلماسی ایران نیز با هوشیاری و تدبیر مقام معظم رهبری درتمام موضوعات منطقه ای وجهانی دست برتر دارند چنان که هیچ تصمیم و اراده ای چه کوچک وچه بزرگ جز با هماهنگی با ایران در منطقه قابل اجرا نیست لذا بابهره گیری از علوم ارتباطات و رسانه دو محور مهم وحیاتی را هدف تخریب و فروپاشی قرار داده اند اول خانواده ومناسبات اعتقادی و ایدئولوژیکی مبتنی برآموزه های دینی و اخلاقی و حدود شرعی آن و دوم فروپاشی اخلاقی و اعتقادی جوانان و نوجوانان مابرای بسط وتوسعه تفکرات سکولاریزم و بی غیرتی و بی تفاوتی آن ها در مقابل هجوم فرهنگی غرب و در یک کلام آندُلوسازیون امّ القرای اسلام یعنی ایران عزیز.

این تهیه کننده افزود: مقابله با این پدیده شومِ ویرانگر با تذکّر و نصیحت و موعظه امکان پذیر نیست و نیاز به راهکارهای حقوقی وقضایی و حتی امنیتی دارد. چگونه است که اگر کسی یک بمب تهیه کند تا در بین یک جمعیت محدود منفجر کند با او برخورد امنیتی وقضایی می شود در حالی که اگرموفق شود نهایتاً چند نفر را کشته و زخمی می کند ولی کسی که در فضای مجازی موجب نسل کشی فرهنگی وتوسعه آسیب های ویرانگر دینی، اعتقادی و ملی می شود که گاه تأثیرات آن برای نسل های متمادی باقی است وسال ها بلکه قرن ها قربانی می گردباید آزاد باشد و موجب وهن کلمه مقدس آزادی شود، اشکالی ندارد ونباید با او برخوردشود؟!

شرف الدین در پایان این گفتگو افزود: سازمان سینمایی نباید در شوراها ضعف داشته باشد. افراد توانمند باید با قدرت و قوت علمی در این شوراها حضور داشته باشند تا دیگر شاهد تولید فیلم های سیاه نما و ضد منافع ملی نباشیم و اگر این نهاد کار خود را درست انجام نداد آن زمان باید قوه قضائیه وارد میدان شود و داد ملت را بستاند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.