سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰

جایگاه دین در سینمای ایران/۴

نقدعلی: جذابیت فیلم ها در اشاعه ابتذال و جلف گری نیست و باید به مسائل دینی و مذهبی به صورت ویژه توجه شود/ ترویج سیاه نمایی و القای حس ناامیدی در آثار سینمایی شایسته نیست

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی نقدعلی

سینماپرس: حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی نقدعلی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی همزمان با آغاز ماه محرم در خصوص جایگاه دین در سینمای ایران و لزوم تولید آثاری متناسب با این ایام گفت: برخلاف تصور عده ای افراد جذابیت فیلم ها در اشاعه ابتذال و جلف گری نیست و به جای آن باید به مسائل دینی و مذهبی به صورت ویژه توجه شود چرا که تجربه ثابت کرده مخاطبان از این نوع آثار استقبال می کنند چرا که دین برای آن ها جذابیت دارد و در عمق جان شان نهفته است و با این نوع آثار همذات پنداری می کنند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: آثار فاخر تلویزیونی ثابت کردند که مردم شیفته تماشای سریال ها و فیلم های دینی و مذهبی هستند. زمانی که این سریال ها از رسانه ملی پخش می شد تمام مردم پای تلویزیون ها میخکوب می شدند و زمان پخش و نمایش این آثار را همیشه در ذهن داشتند تا مبادا از آن غافل بمانند.

وی با تأکید بر اینکه جذابیت مباحث دینی برای عموم افراد جامعه بسیار زیاد است متذکر شد: قرآن کریم سرشار از قصص ارزشمند است و به اشکال گوناگون شئونات زندگی را برای انسان ها تبیین کرده؛ هنرمندان و مدیران فرهنگی و سینمایی می توانند با برداشت از این قصص ارزشمند مبادرت به تولید فیلم های سینمایی فاخر بکنند.

نقدعلی سپس متذکر شد: ترویج سیاه نمایی و القای حس ناامیدی در آثار سینمایی شایسته نیست؛ متأسفانه عمده آثار سینمایی ما به سمت مسائل سطحی و بدون عمق و پیام و هدف می روند و بعضاً هم سیاه نمایی و القای ناامیدی می کنند لذا ضروری است هرچه سریع تر هنرهفتم به سمت و سوی تولید آثار فاخر دینی برود و امید را به جامعه تزریق کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سینماگران ما اگر به این سمت بروند ثمرات مادی و اخروی زیادی خواهند دید. البته این مدیران سینمایی هستند که باید این تحول را در سینما ایجاد کنند و انگیزه سینماگران را برای تولید آثار فاخر دینی و مذهبی تقویت نمایند.

وی در پایان این گفتگو اظهار داشت: نه تنها مسائل و قصص دینی و مذهبی که سایر کتب ارزشمند نظیر بوستان و گلستان سعدی هم سرشار از اصول تربیتی انسان با دیدگاه های روانشناسی و جامعه شناسی و ترویج سبک زندگی سالم هستند و با فاخرترین عبارات این مسائل را بیان کرده اند؛ تمامی این ها نیز می تواند در سینمای کشور دستمایه تولید فیلم های سینمایی داستانی یا انیمیشن قرار بگیرد تا ان شاالله از ابتذال و سیاه نمایی در فیلم ها دور شویم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.