یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸

مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما مطرح کرد؛

فصل سوم از سریال موفق و فاخر «وضعیت زرد» ساخته می‌شود

سریال وضعیت زرد

سینماپرس: مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما مطرح کرد که جامعه روشنفکری خود را مرجع می‌داند و اگر سریالی را نبیند فکر می‌کند ان کار دیده نشده است.

به گزارش سینماپرس، نشست سریال «وضعیت زرد» به کارگردانی مجید رستگار با حضور جمعی از عوامل این سریال امروز یکشنبه نهم مرداد در روابط عمومی صداوسیما برگزار شد.

محمدرضا شهبازی نویسنده سریال در سخنانی درباره مجموعه بیان کرد: هر چقدر که می‌گذشت بازخوردها خوب می‌شد، شخصیت‌ها دوست داشتنی می‌شدند و اینکه شخصیت را مخاطب دوست داشت، برای من یک شعف درونی به همراه داشت. چون بازیگران سلبریتی نبودند نیاز به زمان بیشتری داشتیم تا مخاطب با شخصیت‌ها آشنا شود و آنها را پیگیری کند.

شهبازی درباره شروع این همکاری نیز توضیح داد: ایده کار دو سال پیش شکل گرفت و جمعی در باشگاه طنز انقلاب کار بر روی آن را آغاز کردند. درباره محتوا هم بحث این بود که ما یک مقطع تاریخی را پشت سر می‌گذاریم اما باید امریکا دوستی، غرب گرایی و برخی موضوعات این چنینی را که الان ماهیت‌شان بر همه مشخص و عریان شده است را به ثبت برسانیم.

وی یادآور شد: لازم است از تیم نویسنده‌ها تشکر کنم که کار اولشان بود، به نظرم اتفاق خوبی در مجموع در فیلمنامه بود و می‌توان گفت یک دو نفر در این حوزه به نویسندگی اضافه شده‌اند.

چالش برای رابطه عاشقانه یک زوج حزب‌اللهی

این نویسنده همچنین بیان کرد: چالش ما این بود که رابطه عاشقانه یک زوج نه فقط مذهبی بلکه حزب اللهی را چطور باید نشان داد و چطور باید در کار طنز مولفه‌های دینی را نشان دهیم و این چالش را داشتیم.

شهبازی درباره فصل دوم و مقایسه آن با فصل اول بیان کرد: خیلی‌ها می‌گفتند در فصل دوم نسبت به فصل اول کنایه‌های سیاسی کمتر شده است برخی هم می‌گفتند گل درشت بوده است. اما خیلی از کنایه‌ها را برای اینکه گل درشت نشود حذف کردیم. در مجموع فکر می‌کنم همان چیزی بود که فضای «وضعیت زرد» می‌طلبید.

آرش ماهان بازیگر سریال نیز در ادامه درباره همکاری در این سریال بیان کرد: همکاری من با این سریال در یک ضبط صفر شروع شد. بعد از این سریال یک سینمایی پیشنهاد شد که باید صحبت کنم.

وی درباره بازخوردهای مخاطبان نیز عنوان کرد: خیلی‌ها گفتند ویژگی این سریال این بوده است که می‌توانستند با خانواده نگاه کنند خانمی امروز تماس گرفت و گفت که من اجازه نمی‌دهم بچه‌های ۱۲ و ۱۳ ساله‌ام سریالی را در تلویزیون ببیند مگر اینکه خودم قبلش آن را دیده باشم و تشکر کرده بود از این سریال که می‌تواند آن را با فرزندانش ببیند.

پای شوخی‌های کار می‌ایستیم

حسام خلیل‌نژادی دیگر بازیگر نیز گفت: سابقه همکاری من با این تیم به سال‌های ۹۲ برمی گردد و جنس و نوع نگاه آنها را می‌شناختم. ما شوخی‌هایی داشتیم که کسی باید پای آنها می‌ایستاد و این اتفاق افتاد و تبعاتی هم نداشت و سنت شکنی بود.

محمدمهدی رضایی دیگر بازیگر سریال نیز در سخنانی بیان کرد: آغاز همکاری من با این تیم از سال ۹۶ بود که در دوره‌های استندآپ کمدی آقای شهبازی شرکت کردم. برای نقش سامان هم به من گفتند یک روانشناس است و بازخوردهای خوبی از فصل اول و دوم گرفتیم. امروز مردم دو نکته گفتند یکی اینکه دوستان سریال را با خانواده نگاه می‌کنند و اینکه فضای مذهبی نه کمرنگ بود و نه غلو شده بود. بحث نماز جماعت، خمس و نکات دیگر را مطرح کردیم.

بهاره داورزنی از دیگر بازیگران سریال درباره نقش خود اظهار کرد: از همان ابتدا پرداخت به نقش فرزانه حساسیت داشت که سعی می‌کردیم نکات را رعایت کنیم و به تعاملی برسیم که این نقش را قابل قبول اجرا کنم.

سریال به بلوغ رسیده و حتماً باید به فصل سوم برسد

مسعود ملکی تهیه‌کننده در ادامه درباره ساخت فصل سوم بیان کرد: فصل سوم در حال طراحی است. سریال الان در مرحله‌ای است که به بلوغ رسیده و به نظرم حتماً باید به فصل سوم برسد. حساسیت تیم تولید برای فصل سوم حتماً بیشتر از فصل یک و دو خواهد بود.

شهبازی نیز گفت: اتفاقی که باعث شد فصل دوم نسبت به فصل یک بهتر شود این است که تیم تولید نسبت به نقدها و ایرادات متواضع است و آنها را می‌پذیرد. دوم اینکه ما هیچ گاه ورودی تیم را نمی‌بندیم و در همین فصل دو نفر نویسنده اضافه شد.

بهرنگ ملک محمدی مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما در سخنانی مطرح کرد: «وضعیت زرد» مدل جذابی از تبدیل یک سیت کام به سریال است که در فصل اول سیت کام بود و در فصل دوم به سریال نزدیک شد و فصل سوم کاملاً مولفه‌های سریال را خواهد داشت. سریال‌های تلویزیون معمولاً نکاتی را رعایت می‌کنند که جاهای دیگر رعایت نمی‌شود و کسی که گفته بود اول خودش سریال‌ها را می‌بیند و بعد فرزندانش به دلیل رده بندی سنی است.

«آتش سرد» از ۲۲ مرداد روی آنتن می‌رود

وی اضافه کرد: «اتش سرد» سریال بعدی ماست که از ۲۲ مردادماه پخش می‌شود.

ملک محمدی درباره محتوای سریال «وضعیت زرد» گفت: ما برای اولین بار در تلویزیون صراحت بحث‌های سیاسی را داشتیم. این سریال مردم را محرم می‌داند و می‌گوید اگر نکته‌ای هست مردم باید آن را بدانند. مثلاً برای اولین بار است که بحث مدافع حرم در یک سریال آن هم کمدی مطرح می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: امروز تماس‌های زیادی از شهرستان‌ها و مشاغل و سنین مختلف داشتیم اما مشکلی هست که جامعه روشنفکری خود را مرجع می‌داند و می‌گوید اگر سریالی را نمی بیند پس دیده نمی‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.