سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸

حسین شهابی:

باید علیه شبکه‌های ماهواره ای که آثار سینمایی و سریالی را به صورت غیرقانونی و قاچاق پخش می کنند اعلام جرم کرد

حسین شهابی*

سینماپرس: حسین شهابی کارگردان سینما گفت: از نظر من قوه قضاییه می تواند ورودی مستقیم به مسئله نبود قانون کپی رایت و قاچاق فیلم داشته باشد، این دستگاه می تواند با تنظیم احکامی سنگین و بازدارنده از این معضل جلوگیری کند.

به گزارش سینماپرس، حسین شهابی در گفت‌وگو با میزان، پیرامون فعالیت‌های خود در عرصه سینما گفت: در حال حاضر فیلم سینمایی «رو در رو» را برای دریافت پروانه نمایش ارسال کرده ایم و در صورت صدور این پروانه قصد داریم تا فیلم را در گروه آزاد سینمایی و بدون سرگروه اکران کنیم.

شرایط اکران در سینماها خوب نیست

شهابی درباره شرایط اکران سینما در سال ۱۴۰۱ افزود: واقعیت امر شرایط اکران خوب نیست اما برای اکران فیلم «رو در رو» چاره ای ندارم، نمی‌توان بیش از این برای اکران یک فیلم صبر کرد، امیدوارم این فیلم در چرخه اکران در سالنهای سینما با اقبال خوبی روبرو شود. البته این فیلم بازیگران چهره نداشته و هزینه ساختش نسبت به سایر آثار کمتر است به همین علت می تواند با اکرانی متوسط هم موفق باشد.

شهابی درباره قاچاق آثار سینمایی و نمایش خانگی و پخش سریع آنها در اینترنت و شبکه‌های ماهواره‌ای اضافه کرد: متاسفانه این مشکل سالهاست ادامه دارد، مشکلی که قطعا باید راه حلی داشته باشد اما انگار همتی برای حل آن از سوی مسئولین سینمایی وجود نداشته است. اتفاقی که به راحتی هزینه و زحمت گروه های بزرگی را با خاک یکسان می کند.

قاچاق فیلم نابودی سینمای ایران را به همراه دارد

کارگردان فیلم «آزاد به قید شرط» در همین رابطه ادامه داد: یک گروه برای تولید یک سریال نمایش خانگی بیش از یکسال انرژی می گذارد، هزینه فراوانی می شود و در نهایت سریال در کمتر از یک ساعت در شبکه‌های ماهواره ای به صورت گسترده پخش می شود. این اتفاق تنها به نابودی تولیدات می انجامد و باید جلوی آن را گرفت.

شهابی ادامه داد: متاسفانه قانون کپی رایت به حال خود رها شده است، هیچ حمایتی از تولیدات صورت نمی گیرد و آثار به راحتی و در کمترین زمان قاچاق می شوند. مطمئن باشید در صورت عدم حل این مشکل آسیبی بزرگ و جدی در انتظار سینما و کل تولیدات تصویری است.

شهابی: نیازمند ورود قوه قضاییه به مسئله قاچاق فیلم هستیم

این کارگردان سینما با تاکید بر لزوم ورود دستگاه قضا به موضوع قانون کپی رایت و قاچاق فیلم اضافه کرد: از نظر من قوه قضاییه می تواند ورودی مستقیم به مسئله نبود قانون کپی رایت و قاچاق فیلم داشته باشد، این دستگاه می تواند با تنظیم احکامی سنگین و بازدارنده از این معضل جلوگیری کند، اگر با یک نفر یا یک شرکت که به قاچاق مبادرت می ورزد برخورد شود بقیه هم حساب کار دستشان می آید.

شهابی در همین رابطه خاطرنشان کرد: از نظر من باید علیه شبکه‌های ماهواره ای که آثار سینمایی و سریالی را به صورت غیرقانونی و قاچاق پخش می کنند اعلام جرم کرد، باید عرصه را بر اینها تنگ کرد تا دیگر نتوانند به این راحتی به کارشان را ادامه دهند زیرا در صورت ادامه این روند ضرر جبران ناپذیری به آثار می خورد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.