چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸

برای اولین بار؛

«سم مندس» کارگردان یک سریال تلویزیونی شد

سم مندس

سینماپرس: اچ‌بی‌او یک کمدی درباره فیلم‌های ابرقهرمانی به کارگردانی سم مندس می‌سازد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، اچ‌بی‌او دستور ساخت یک سریال کمدی درباره ساخت یک فیلم ابرقهرمانی داده است.

پایلوت این سریال که نیم ساعته خواهد بود با عنوان «فرنچایز» ساخته می‌شود و درباره گروهی است که امیدوارانه در داخل فضایی مملو از ناکارآمدی و در عین حال شاد برای ساخت یک فیلم ابرقهرمانانه گیر افتاده‌اند. خلاصه اگر آنها بتوانند این کار را به انجام برسانند سوالی که با آن روبرو می‌شوند این است که آیا ساخت این فیلم‌ها طلوعی برای هالیوود است یا اینکه سینما به جایگاه آخرش رسیده است؟ آیا یک کارخانه رویاسازی در کار است یا یک کارخانه ساخت مواد شیمیایی؟

به گفته یکی از افراد مطلع پروژه، ایده اصلی ساخت این برنامه را سم مندس مطرح کرده و خود او برای کارگردانی قسمت پایلوت انتخاب شده است. داستان این پایلوت توسط جان براون، کیت آکوشی و آرماندو ایانوچی نوشته شده و مندس علاوه بر کارگردانی با کمپانی «نیل استریت پروداکشنز» خودش از تهیه‌کنندگان اجرایی هم خواهد بود.

ایانوچی برای مخاطبان آمریکایی برای خلق «ویپ» برای اچ‌بی‌او به عنوان یک طنز سیاسی کاملا شناخته شده است. این سریال اقتباسی از سیتکام کمدی بریتانیایی درباره معاون رئیس جمهوری و گرفتاری‌هایش بود و جوایز متعددی دریافت کرد.

کارگردانی این پایلوت، اولین تجربه سم مندس برای تلویزیون خواهد بود؛ البته او در گذشته تهیه‌کننده اجرایی چندین برنامه تلویزیونی بوده است.

سم مندس بریتانیایی جایزه اسکار بهترین کارگردان را برای «زیبایی آمریکایی» دریافت کرده و سال ۲۰۱۹ برای فیلم‌ «۱۹۱۷» بار دیگر نامزد اسکار کارگردانی و بهترین فیلم شد و فیلم در نهایت ۳ جایزه فیلمبرداری، تدوین و جلوه‌های ویژه را دریافت کرد. «اسپکتر» و «اسکای فال» از مجموعه فیلم‌های «جیمز باند» نیز توسط وی کارگردانی شده و «جاده‌ای به سوی تباهی»، «جارهد» و «جاده انقلابی» از دیگر فیلم‌های وی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.