یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶

رامین راستاد:

«حُر» را دوست دارم چون تنها کاراکتری است که در کربلا قطب مثبت و منفی‌اش را می‌بینیم

رامین راستاد در نشست خبری فیلم سینمایی«کامیون»

سینماپرس: رامین راستاد گفت: حر را دوست دارم چون تنها کاراکتری است که در کربلا قطب مثبت و منفی‌اش را می‌بینیم. یعنی فقط یک بعدش را نمی‌بینیم و به همین دلیل شخصیت حر برای من خیلی جذاب است.

به گزارش سینماپرس، رامین راستاد روز گذشته، ۵ شهریور در برنامه‌ «نشان ارادت» حاضر شد و درباره‌ی راه‌اندازی هیات همراه با دوستانش در ۱۸ سالگی صحبت کرد. راستاد همچنین از میزان علاقه‌اش برای رفتن به کربلا توضیح داد که امام حسین (ع) هنوز او را نطلبیده است. او معتقد است شخصیت حر تنها کاراکتری است که در کربلا قطب مثبت و منفی‌اش را می‌بینیم و به همین دلیل دوست دارد نقش حر را بازی کند. در ادامه بخشی از صحبت‌های رامین راستاد در این برنامه را می‌خوانید.

رامین راستاد در ابتدای برنامه «نشان ارادت» درباره‌ی اولین مواجهه‌ی خود با امام حسین (ع) گفت: من هم مثل هر کودک و نوجوان دیگری یک شور و عشقی به ایام محرم داشتم. مدتی قبل داشتم به یکی از دوستانم می‌گفتم ما برای اینکه یک پرچم یا کتل در دست‌مان بگیریم، می‌جنگیدیم و دعوا می‌کردیم. اما این علاقه از یک جایی به بعد به اعتقاد آگاهانه داشتن تبدیل می‌شود. من خوشبختانه به دلیل وجود یک پدر فرهنگی در خانه که هر روز حداقل ۴ یا ۵ ساعت مطالعه می‌کرد، این شانس را داشتم که خیلی مستند با امام حسین (ع) آشنا شوم.

من هم مثل هر جوان دیگری کم کم علاقه‌ام بیشتر شد و هیچوقت یادم نمی‌رود، شاید در ۱۸ یا ۱۹ سالگی‌ام با چند تا از دوستانم در پشت خانه‌ی یکی از دوستان که زمین خاکی بود، برای اولین‌بار هیات‌مان را راه‌اندازی کردیم. خیلی خوشحال هستم که آن هیات هنوز هم با همان قدرت پابرجاست.

بازیگر سریال «مثل هیچکس» درمورد خاطره‌هایش از هیات توضیح داد: یک خاطره دارم که هر بار می‌خواهم بگویم، ‌می‌ترسم. چون با خودم می‌گویم نکند کسی فکر کند من می‌خواهم شعار بدهم. یک پسربچه‌ای را هر سال ظهر عاشورا به هیات ما می‌آوردند که با واکر می‌آمد و شاید ۹ یا ۱۰ ساله بود. من هر بار که او را می‌دیدم برایش زنجیر می‌زدم و او را به امام حسین (ع) یادآوری می‌کردم. شاید سال چهارم یا پنجم بود که باز هم می‌آمد اما بدون واکر و دست مادرش را گرفته و آمده بود. نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد و اصلا نمی‌خواهم قضاوت کنم که آن اتفاق چه بود.

یک‌بار هم شب‌ها داخل هیات می‌خوابیدیم که کارها را انجام دهیم، روبه‌روی هیات ما یک آقایی بود که بادیگارد بود و یک شب در هیات را باز کرد و آمد برای‌مان چای آورد.

نذری‌هایی که نمایش نیست

بازیگر سریال «جراحت» درباره‌ی اینکه در ایام محرم هر کسی با هر روحیه‌ای، برای امام حسین (ع) کاری انجام می‌دهد، گفت: به نظر شما در ایام محرم، کسی گرسنه می‌خوابد؟ امکان دارد؟ ۸۰ میلیون غذا در یک روز خیلی زیاد است. کجای دنیا چنین اتفاقی می‌افتد؟ آن آدمی که هیچی ندارد اما تخم شربتی می‌خرد که شربت درست کند و پخش کند، خدا به دلش نگاه می‌کند. هیچوقت هم کسی متوجه نمی‌شود که او این نذری را داده است. چقدر این اتفاق جذاب و شیرین است که نمایش نیست.

بازی در نقش حر

بازیگر مجموعه‌ی «عبور از پاییز» در پاسخ به این سوال که دوست دارد در واقعه‌ی کربلا نقش کدام شخصیت را بازی کند، گفت: فکر می‌کنم حر. حر را دوست دارم چون تنها کاراکتری است که در کربلا قطب مثبت و منفی‌اش را می‌بینیم. یعنی فقط یک بعدش را نمی‌بینیم و به همین دلیل شخصیت حر برای من خیلی جذاب است.

آرزوی سفر به نجف و کربلا

بازیگر سریال «تبریز در مه» در ادامه‌ی برنامه درباره‌ی آرزوی رفتن به کربلا گفت: تا به حال نتوانسته‌ام به کربلا بروم. خیلی دوست دارم کربلا و نجف را ببینم. کربلا و نجف از آن دسته جاهایی هستند که شما نمی‌توانید انتخاب کنید و باید انتخاب شوید که بروید. من هم تا الان انتخاب نشده‌ام اما مطمئنم که می‌روم.

حضرت ابوالفضل (ع) برای ما خیلی باشکوه است

راستاد همچنین در پاسخ به این سوال که چه تصوری از کربلا دارد، توضیح داد: کربلا خیلی عجیب است. این خیل عظیم آدم که اربعین می‌روند کربلا، مشخص می‌کند که کربلا چه چیزی دارد. مگر می‌شود که این همه آدم پیاده بروند هیچ اتفاقی نیفتد و سال بعد هم دوباره بروند؟ پس کربلا خیلی چیزها دارد. آرزوی قلبی‌ام این است که یک روز بتوانم حرم حضرت ابوالفضل (ع) را زیارت کنم. حضرت ابوالفضل (ع) برای ما خیلی باشکوه است و به نظرم این‌ شخصیت‌ها همگی ابرقهرمان هستند و به همین دلیل است که تا الان هم در ذهن‌ها ماندگار شده‌اند.

بازیگر مجموعه‌ی «نفس گرم» در پاسخ به این سوال که اگر سیدالشهدا (ع) بیاید و دست روی شانه‌اش بگذارد و بگوید تو حال مردم را خیلی خوب کرده‌ای، در حالی که به شدت احساساتی شده بود و اشک می‌ریخت، گفت: همین الان یک آدم عادی به من بگوید تو بازیگر خوبی هستی، احساساتی می‌شوم. این چیزی که شما می‌گویید خیلی دور از دسترس است.

راستاد در انتهای برنامه گفت: من از شما ممنونم که این فضا را ایجاد کردید تا درباره امام حسین (ع) حرف بزنم. فکر می‌کردم چون به یک برنامه مذهبی آمده‌ام نمی‌توانم خودم باشم اما این اولین برنامه‌ای است که در آن خود خودم بودم. امیدوارم همین برنامه بهانه‌ای شود برای اینکه امام حسین (ع) من را بطلبد و به کربلا بروم.

«نشان ارادت» به تهیه کنندگی پویان هدایتی، اجرای حسین متولیان و کارگردانی محمدعلی بای شنبه تا چهارشنبه حوالی ساعت ۱۷:۱۵روی آنتن شبکه دو می رود و حوالی ساعت ۲۴ همان روز تکرار آن پخش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.