سه‌شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴

نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری «یازدهمین جشنواره ملی تولید محتوای الکترونیکی رشد» برگزار شد؛

علامتی: جشنواره ملی تولید محتوای الکترونیکی رشد در زمینه تولید محتوای آموزشی مرجعیت دارد

حامد علامتی

سینماپرس: نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری «یازدهمین جشنواره ملی تولید محتوای الکترونیکی رشد» با حضور معاونان وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، در جلسه شورای سیاست‌گذاری «یازدهمین جشنواره ملی تولید محتوای الکترونیکی رشد» مباحثی مانند توجه به استفاده از ظرفیت‌های مردمی در امر تولید محتوای آموزشی، ضرورت نقش‌آفرینی همه نهادها و بسترسازی آموزشی، اهمیت تغییر در ذائقه‌ها زیبایی شناختی افراد و... مورد توجه قرار گرفت و حاضران به گفت‌وگو و تبادل نظر در زمینه برپایی هرچه بهتر این دوره از جشنواره پرداختند.

در این جلسه مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به این مطلب که با توجه به تنوع و فرابخشی بودن جشنواره یازدهم به طور قطع به وجوه مختلفی از مباحث مرتبط با آموزش پرداخته خواهد شد، بیان کرد: سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی خود مرجع اصلی تولید محتوا است، شاخص‌ها را به خوبی می‌شناسد و از دانش کارشناسان مجرب نیز در این زمینه بهره می‌برد.

حامد علامتی افزود: براین اساس نکته مهمی که در این زمینه باید مدنظر قرار گیرد این است که ما چگونه و به چه طریقی همه هنرها را درگیر این جشنواره کنیم، چرا که جشنواره ملی تولید محتوای الکترونیکی رشد در زمینه تولید محتوای آموزشی مرجعیت دارد و این امر باید مورد توجه قرار گیرد.

همچنین در ادامه این نشست معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه جشنواره ملی تولید محتوای الکترونیکی رشد یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌ها در ایران و از افتخارات نظام آموزشی کشور است، گفت: دوره یازدهم این جشنواره بسیار فراتر از سایر دوره‌های آن خواهد بود. در این دوره ما شاهد فراگیری بیشتری در این رویداد بزرگ آموزشی هستیم. شاید بتوان گفت هیچ محتوا و هنری نیست که نتواند در این جشنواره حاضر شود، به این ترتیب ما باید جغرافیای نگاهمان را کمی گسترده‌تر کنیم.

محمدرضا کریمی‌صارمی ادامه داد: امروز رسالت محتوا و تصویر با گذشته متفاوت شده است. این جشنواره حتی می‌تواند مکمل سایر جشنواره‌های آموزش و پرورش باشد تا از طریق آن، سلیقه‌های جدید در سیستم تعلیم و تربیت ایجاد شود. سلیقه جدید، بقای مخاطب را به ارمغان خواهد آورد و این امر می‌تواند یکی از هدف‌های اصلی در برپایی جشنواره یازدهم باشد. ضمن اینکه این جشنواره در بخش‌های جانبی خود این ظرفیت را دارد که بازار بزرگی را برای هنرمندان در حوزه مباحث آموزشی به وجود آورد.

تدوین چارچوب و سازوکار برای جمع‌آوری ایده‌ها در دو حوزه آماتور و حرفه‌ای نیز پیشنهاد دیگری بود که کریمی‌صارمی در این جلسه ارائه داد و افزود: با کمک این ایده‌های جدید می‌توانیم برنامه‌ریزی برای تولیدات جدید در حوزه تعلیم و تربیت داشته باشیم.

نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری «یازدهمین جشنواره ملی تولید محتوای الکترونیکی رشد» با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی لطیفی معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، محمدصالح مذنبی مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، معصومه نجفی‌پازوکی معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌ و پرورش، مجتبی همتی‌فر رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دیگر نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط در حوزه تعلیم و تربیت برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.