چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸

عصر دیروز صورت گرفت؛

دیدار مدیران هنری با هنرمند پیشکسوت هنرهای تجسمی

محمود سالاری

سینماپرس: معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل هنرهای تجسمی و مدیرکل هنرهای نمایشی به دیدار احمد خلیلی فرد هنرمند پیشکسوت عرصه هنرهای تجسمی رفتند.

به گزارش سینماپرس، عصر دیروز سه شنبه هشتم شهریور ماه محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالرضا سهرابی مدیرکل هنرهای تجسمی و کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی به دیدار احمد خیلی فرد هنرمند پیشکسوت نقاش و مجسمه ساز رفتند.

در این دیدار خلیلی فرد به بیان خاطراتی از دوران تدریس در دانشگاه، حضور در جشنواره‌های مختلف و همکاری و همنشینی با هنرمندانی همچون مرحوم حبیب الله صادقی پرداخت و با اشاره به برخی از آثار شاخصش همچون معراج و ظهر عاشورا ضمن ابراز ارادت به حضرت سیدالشهدا (ع) از نحوه شکل گیری ایده خلق این آثار تا طراحی و نقاشی آن مطالبی را بیان کرد.

در این دیدار عبدالرضا سهرابی با اشاره به کسالت جسمانی خلیلی فرد از آمادگی این اداره کل برای پیگیری روند درمان ایشان خبر داد و کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی از دوران همکاری با وی در دانشگاه سوره به بیان خاطراتی پرداخت.

محمود سالاری معاون امور هنری وزارت ارشاد نیز با اشاره به آثار این هنرمند پیشکسوت گفت: استاد خلیلی فرد به معنای واقعی کلمه یک هنرمند است، وی دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که وی را از دیگران متمایز می‌کند.

وی با اشاره به اخلاق گرایی در احمد خلیلی فرد، اظهار کرد: اعلام وفاداری به ارزش‌های آفریده‌ شده در دوران انقلاب اسلامی و همچنین ابراز ارادت به اهل بیت (ع) و آفرینش فداکاری و ایثار را در آثار این هنرمند نقاش مشاهده کرده‌ایم.

احمد خلیلی فرد دارای نشان درجه‌ یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. وی همچنین برنده جایزه و دیپلم افتخار هنر مقاومت در سال ۱۳۸۷ بوده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.