شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹

برای حضور در رقابت بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۳؛

«طرح ۷۵» ژاپن برای کشتن و معدوم کردن سالمندان بالای ۷۵ سال به عنوان نماینده سینمای این کشور معرفی شد

فیلم سینمایی «طرح ۷۵»

سینماپرس: فیلم سینمایی «طرح ۷۵» ساخته «چی هایاکاوا» به عنوان نماینده سینمای ژاپن در جوایز اسکار ۲۰۲۳ انتخاب شد.

به گزارش سینماپرس و به نقل از اسکرین، سینمای ژاپن پس از گرفتن جایزه اسکار بین المللی سال گذشته با فیلم «ماشین منو بران» ساخته ریوسوکه هاماگوچی» امیدوار است که موفقیت خود را با اولین فیلم «هایاکاوا» تکرار کند که داستان سه فرد متخلف را دنبال می‌کند که درگیر طرح داوطلبانه جدید دولت ژاپن برای معدوم کردن افراد مسن بالای ۷۵ سال برای مقابله با جامعه پیرش هستند.

در این فیلم بازیگر کهنه کار «چیکو بایشو» در کنار «هایاتو ایزومورا» و «یومی کاوای» به عنوان شهروندان سالخورده ایفای نقش می کند.

«طرح ۷۵» برای اولین بار در بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن امسال نمایش داده شد و در بخش دوربین طلایی، تقدیر ویژه هیات داوران را دریافت کرد.
سینمای ژاپن علاوه بر سال گذشته، یک بار دیگر با فیلم «عزیمت ها» ساخته «یوجیرو تاکیتا» در سال ۲۰۰۸ موفق به کسب جایزه اسکار فیلم غیرانگلیسی زبان شده و از ۶۹ فیلمی که تاکنون نماینده این کشور در رقابت اسکار بوده‌اند، ۱۲ فیلم به جمع نامزدهای نهایی راه یافته‌اند. علاوه بر این، ژاپن سه جایزه افتخاری را در طول دهه ۱۹۵۰ میلادی با فیلم‌های «راشومون»، «دروازه جهنم» و «سامورایی، افسانه موساشی» دریافت کرده است.

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار سالانه تنها یک فیلم را به نمایندگی از یک کشور برای بهترین بخش فیلم بلند بین‌المللی می‌پذیرد. فیلم‌های ارسالی باید در خارج از ایالات متحده و به زبانی غیر از انگلیسی تولید شده باشند و باید حداقل هفت روز متوالی بین اول ژانویه ۲۰۲۲ تا ۳۰ نوامبر ۲۰۲۲ در کشور ارسال کننده به نمایش گذاشته شده باشند.
فهرست نامزدهای اولیه شاخه بهترین فیلم بین‌المللی جوایز اسکار شامل ۱۵ فیلم در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۲۲ (۳۰ آذر) و ۵ نامزدهای نهایی نیز روز ۲۴ ژانویه ۲۰۲۳ (۴ بهمن) معرفی می‌شوند.

مراسم نود و پنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز ۱۲ مارس ۲۰۲۳ (۲۱ اسفند) در تئاتر دالبی در هالیوود برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.