سه‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲

لزوم مقابله با مروجان بی‌اخلاقی یا اخلاق لیبرالی در عرصه فرهنگی/۵

شرف الدین: تمام مدیران فرهنگی و سینمایی و به ویژه کمیسیون فرهنگی مجلس باید جلوی جریانات لیبرال مسلک و سکولار در تمامی ارکان فرهنگی و هنری کشور را بگیرند

محمدرضا شرف الدین

سینماپرس: محمدرضا شرف الدین تهیه کننده سینما در پی اظهارات اخیر محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص اینکه اگر هنرمندی بخواهد بی‌اخلاقی یا اخلاق لیبرالی را ترویج کند، دلیل ندارد دولت جمهوری اسلامی ایران از او حمایت کند اظهار داشت: کلام آقای سالاری عالی است اما من امیدوارم این اتفاق اجرایی شود نه اینکه در کلام این را بگویند و در عمل شاهد رفتاری در تضاد با این کلام باشیم؛ تمام مدیران فرهنگی و سینمایی و به ویژه کمیسیون فرهنگی مجلس باید جلوی جریانات لیبرال مسلک و سکولار در تمامی ارکان فرهنگی و هنری کشور را بگیرند و این خواسته تمامی هنرمندان دلسوز و دغدغه مند نظام اسلامی است.

مدیرعامل سابق انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده یک پرسش دارم و آن این است که در طول دوران منحوس دولت قبل کدام عرصه ما با سیاست لیبرالی و وادادگی و وابستگی به غرب و اطاعت از منشور سکولار غربی اداره نشد؟ از اقتصاد و بانک و صنعت تا مسائل استراتژیک و بسیار مهم که تصمیم گیری اش از نظر قانونی شورای نگهبان فصل الخطاب است و از نظر اجرایی و سیاست کلان جمهوری اسلامی شورای امنیت ملی مسئول است درگیر این جریان بود.

وی ادامه داد: حتی در آن موارد هم دیدیم جریان لیبرالیسم وابسته غربی و سکولار میدان تاخت و تاز اهداف و رسالت منحوس خودش بود چه برسد به حوزه فرهنگ و هنر که متأسفانه سال ها است شاهد ترکتازی این قبیل افراد است که به غلط عنوان هنرمند را با خود به یدک می کشند.

این سینماگر متذکر شد: سازمان هایی که وظیفه شان رصد حوزه های فرهنگی و هنری است باید نظارت جدی بر تمامی تولیدات، جریانات و اتفاقات این عرصه داشته باشند. کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی باید نظارت خود را بر تمامی دستگاه های فرهنگی و هنری بیشتر کند. آن ها باید کارآمدی اورژانسی داشته باشند و جلوی این جریانات را بگیرند نه اینکه بعد از اینکه اتفاقی رخ داد بیایند و بیانیه بدهند.

شرف الدین سپس از تمامی رسانه ها درخواست کرد چشم شان را باز کنند و در این باره گفت: رسانه ها باید به موقع گزارش های لازم را در مواجهه و مقابله با این جریانات به اطلاع عموم مردم برسانند؛ رسانه ها ارتباطات پلید عده ای خودفروخته نفوذی لائیک را رصد کنند و به موقع فریاد بزنند و آن ها رسوا کنند. رسانه ها باید جلوی رفتار آن ها را بگیرند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «سه و نیم» و «پرنده باز کوچک» خاطرنشان کرد: ما در تقابل جدی با فرهنگ دین ستیز غربی هستیم و آن ها هم بی تردید در بسیاری از رده های رسمی و غیررسمی ما نفوذی دارند. افرادی که با وعده و تشویق و... تطمیع شده اند و فاقد بینش صحیح ملی هستند.

وی در پایان این گفتگو افزود: ما باید در هر حال حافظ منافع کشورمان باشیم؛ این ها می خواهند غیرت را در کشور ما بسوزانند، می خواهند غیرت دینی و ملی و ناموسی را از ما بگیرند. ما نباید اجازه دهیم این اتفاق شوم رخ دهد. من امیدوارم همه دغدغه مندان و دلسوزان نظام و انقلاب در این راستا گام برداند و دست جریان هایی که می خواهند بی‌اخلاقی یا اخلاق لیبرالی در عرصه فرهنگ گسترش دهند کوتاه کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.