سه‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵

مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل «انجمن هنرهای نمایشی ایران» برگزار شد؛

مدیرعامل جدید: خانواده یک هنرمند نیاز دارد تا خیالش از ورود فرزندش به فضای هنری راحت باشد!

اسرافیل فرج‌اللهی

سینماپرس: مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی و اعضای هیات‌ مدیره و هیات‌ امنای این انجمن، یکشنبه ۱۳ شهریور در سالن کنفرانس دفتر موسیقی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی ضمن خوش‌آمدگویی به هیات‌ امنا، هیات‌ مدیره و همکاران انجمن هنرهای نمایشی ایران گفت: جلسه امروز برای قدردانی از آقای بصیرت مدیرعامل پیشین انجمن هنرهای نمایشی ایران و معرفی آقای فرج‌اللهی مدیرعامل جدید است.

وی در ادامه، ضمن تشکر از تلاش‌های هیات‌ مدیره قبلی انجمن هنرهای نمایشی به محسن شریفی، غلامرضا نعمتی، رضا بروزمند و محمود فرهنگ، اعضای جدید هیات‌ مدیره خوشامد گفت.

محسن شریفی مشاور اجرایی معاونت امور هنری در ادامه این مراسم از پیشکسوتان حاضر قدردانی کرد و با تاکید بر اینکه رضا بصیرت قرار نیست از خانواده تئاتر دور شود، به اسرافیل فرج‌اللهی برای مدیرعاملی انجمن هنرهای نمایشی ایران تبریک گفت.

در ادامه این مراسم محمدعلی خبری عضو هیات‌ امنا انجمن هنرهای نمایشی ایران درباره سیاست‌گذاری‌های آینده این انجمن توضیح داد: انجمن هنرهای نمایشی باید در بخش آماری به ویژه تعداد هنرمندان، تعداد انجمن‌های فعال استانی، تعداد گروه‌های فعال استانی، آمار جشنواره‌ها و رویدادهای تئاتری، بررسی و پژوهش‌هایی داشته باشد و آنها را در اختیار اداره‌کل هنرهای نمایشی بگذارد. امیدواریم در دوره مدیرعاملی جدید، سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری مشخص و کارها بر اساس آن، پیش برود.

ابوالقاسم ایرجی دیگر عضو هیات امنای انجمن هنرهای نمایشی گفت: آقای بصیرت فردی مجرب، آشنا و باتجربه است که شاهد تلاش ایشان در این ۲ سال بودیم، امیدوارم در ادامه هم، دانش‌شان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد استفاده قرار بگیرد. آقای فرج‌اللهی هم از دانش و تجارب بسیار بالایی برخوردار است و من نیز به سهم خودم به او کمک خواهم کرد.

وی با تاکید بر لزوم داشتن چشم‌انداز برای انجمن هنرهای نمایش افزود: ما باید چشم‌اندازی برای آتیه این انجمن داشته باشیم تا امور به روزمرگی نرود و داشتن انگیزه از مهم‌ترین نکات این امر است. باید سعی کنیم تغییر و تحول در انجمن هنرهای نمایشی ایران ایجاد شود تا کمبودها و کاستی‌ها جبران شود. آنچه را که گذشتگان ما انجام دادند، نگه‌داریم و خلأها و کمبودها را جبران و پر کنیم. حوزه تئاتر کشور دارای یک شبکه گسترده به‌ هم‌پیوسته کشوری است و این مهم‌ترین منبع است. تئاتر ما نیازمند ارتقا و تحول در محتوا و تکنولوژی است.

سپس حسین مسافرآستانه هم که عضو هیات امنای انجمن هنرهای نمایشی است، در سخنانی کوتاه گفت: تشکر می‌کنم از رضا بصیرت و سعه ‌صدر ایشان در برخورد با مشکلات به ویژه حضور کرونا در این ۲ سال اخیر و به جناب آقای فرج‌اللهی برای این سمت بزرگ خوش‌آمد می‌گویم. انجمن باید طرح و برنامه برای تئاتر کشور داشته باشد، چون یکی از بازوان اجرایی اداره‌کل هنرهای نمایشی است و آمار و موارد پژوهشی باید به دست مدیرکل برسد.

در ادامه مراسم، رضا بصیرت ضمن تشکر از حاضران جمع و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توضیحاتی را درباره عملکرد ۲ ساله خود در دوران اوج‌گیری کرونا و پس از آن شرح داد.

پس از سخنان رضا بصیرت، نوبت به اسرافیل فرج‌اللهی مدیرعامل جدید انجمن هنرهای نمایشی ایران رسید که وی در سخنانی گفت: من چند سال در استان‌ها فعالیت کردم و با مشکلات و کمبودها در استان‌ها و شهرستان‌ها آشنا هستم. خانواده یک هنرمند نیاز دارد تا خیالش از ورود فرزندش به فضای هنری راحت باشد. من اعتقاد دارم که باید یک بررسی و فعالیت پژوهشی برای زیربنای انجمن هنرهای نمایشی داشته باشیم تا بتوانیم استعدادهای تئاتر و مشکلات و کمبودها را بررسی کنیم. مهم‌ترین کار ما، حفظ شان پیشکسوتان و هنرمندان و این گنجینه هنر ایران است. در این راه، ما خواستار کمک معاونت امور هنری و اداره‌کل هنرهای نمایشی هستیم.

در پایان این مراسم، مدیرکل هنرهای نمایشی و اعضای هیات‌ امنا، احکام اعضای تازه هیات‌ مدیره و مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی را اهدا کردند.

اسرافیل فرج‌اللهی، پیش از این، در سمت‌های فرهنگی و هنری متعددی از جمله مشاور معاون اداری مالی بنیاد رودکی، مدیر پشتیبانی و خدمات بنیاد رودکی، مدیرعامل و عضو هیات مدیره موسسه فرهنگ و هنر و ادب آذربایجان، مدیر مسئول کانون فرهنگ و هنر و ادب تبریز و مدیر اجرایی جمعیت خیریه اهل بیت (علیه‌السلام) فعالیت داشته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.