دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹

لزوم مقابله با مروجان بی‌اخلاقی یا اخلاق لیبرالی در عرصه فرهنگی/۶

حر: مدیران اهل نفوذ در دهه ۶۰ پایه گذار شوم حضور مروجان بی اخلاقی و اخلاق لیبرالی در عرصه فرهنگی بودند

اکبر حر

سینماپرس: اکبر حر کارگردان سینما در پی اظهارات اخیر محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص اینکه اگر هنرمندی بخواهد بی‌اخلاقی یا اخلاق لیبرالی را ترویج کند، دلیل ندارد دولت جمهوری اسلامی ایران از او حمایت کند اظهار داشت: مدیران اهل نفوذ در دهه ۶۰ پایه گذار شوم حضور مروجان بی اخلاقی و اخلاق لیبرالی در عرصه فرهنگی بودند و متأسفانه به همین علت نزدیک به چهار دسته است ما با این پدیده شوم در تمامی ارکان فرهنگ و هنر کشور مواجه هستیم.

کارگردان فیلم های سینمایی «ما ایستاده ایم» و «شمارش معکوس» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده شخصاً آقای سالاری را تحسین می کنم که با شجاعت و شهامت و جسارت و درایت و هوشمندی چنین مطلبی را بیان کردند و امیدوارم که در عمل ایشان و سایر مدیران فرهنگی کشور در تمامی حوزه های ذیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد چنین اتفاقی باشیم.

وی ادامه داد: ما امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند آن هستیم با کسانی که هنر ارزشی و هنر انقلابی را قبول ندارند به مقابله برخیزیم! منش غلطی که برخی مدیران دهه ۶۰ پایه گذاری کردند باید از بین برود و عرصه فرهنگ و هنر کشور باید تنها محلی برای حضور هنرمندان متعهد به نظام و انقلاب اسلامی باشد.

این سینماگر سپس با تأکید بر اینکه لازمه مملکت اسلامی مبارزه و مقابله جدی با اخلاق لیبرالی است تصریح کرد: باید با هر فردی که مانع رشد هنر ارزشی می شود مقابله کرد؛ هر نوع نگاه شبه روشنفکرانه و تفکرات لیبرالی در کلیه عرصه های فرهنگی کشور از سینما و تئاتر گرفته تا ادبیات و کتاب و... باید از بین برود.

حر در پایان این گفتگو افزود: ما نیاز به مدیرانی دغدغه مند داریم که همچون آقای سالاری با جرأت و شهامت هم چنین مطالبی را به صورت عیان و آشکار بیان کنند و هم اقدامی عاجل و عملی برای کوتاه کردن دست هنرمندان بی اخلاق و به ویژه لیبرال مسلکان از سینما داشته باشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.