سه‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲

وعده جدید تشکیل «سورای سینما» با وجود فروکاست سطح و عدم معرفی اعضای حقیقی؛

خزاعی: هفته آتی شاهد برگزاری اولین جلسه رسمی «شورای سینما» خواهیم بود!

آرم شورای عالی سینما*

سینماپرس: رئیس سازمان سینمایی در حالی از برگزاری جلسه شورای سینما با حضور معاون اول رئیس‌جمهور خبر داد که پیش‌تر وعده داده بود شورایعالی سینما را با حضور رئیس‌جمهور احیا خواهد کرد.

به گزارش سینماپرس، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی از برگزاری جلسه شورای سینما با حضور معاون اول رئیس‌جمهور همزمان با روز ملی سینما خبر داد.

رئیس سازمان سینمایی افزود: این جلسه با حضور اعضای حقیقی و حقوقی شورا روز دوشنبه هفته آینده همزمان با روز ملی سینما برگزار می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه شورای سینما و نقش آن در بهبود وضعیت سینما گفت: این شورا در راستای هم‌افزایی و تقویت میان بخش‌های سیاست‌گذاری، اجرایی، نظارتی، آموزشی، مطالعاتی، علمی و تولیدی در حوزه هنر و صنعت صوت و تصویر و سینما با همت و تلاش محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی احیا شده است.

رئیس سازمان سینمایی اظهار کرد: افزایش هماهنگی و همکاری‌های فرهنگی، اقتصادی، حقوقی و فنی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای ذی‌ربط با بخش غیردولتی در عرصه فعالیت‌های سینمایی و سمعی و بصری و ارتقای سطح کمی و کیفی محصولات، تولید و عرضه آثار سینمایی شاخص و ارزشمند و بررسی و رفع چالش‌ها و معضلات سینما از جمله مواردی است که در این نشست درباره آنها گفتگو خواهد شد.

خزاعی ادامه داد: از جمله وعده‌های سازمان سینمایی در دوره جدید، احیای شورای سینما بوده است که خوشبختانه هفته آتی شاهد برگزاری اولین جلسه رسمی آن نیز خواهیم بود. این در حالی است که هفته‌های اخیر جلسات متعدد مقدماتی برای ترسیم اولویت‌ها تشکیل شده و امیدواریم با برپایی اولین جلسه شورای سینما، شاهد اتفاقات و نتایج خوبی برای سینما و سینماگران باشیم.

به گفته وی، حمایت از تولید آثار سینمایی شاخص و ارزشمند، توسعه زیر ساخت‌های سینمایی، پیشنهاد مقررات و لوایح مورد نیاز سینما به مراجع ذی‌ربط، تعیین راهکارهای مناسب برای توسعه دانش سینمایی، کمک به دستیابی به فناوری نوین در حوزه صنعت سینما، زمینه‌سازی برای برخورداری طرح‌های مهم سینمایی از منابع و تسهیلات ارزان قیمت بانکی، حمایت از اجرای طرح نهضت تولید محتوای سینمایی و سمعی و بصری، توسعه بازار داخلی و بین‌المللی سینمای ایران، حمایت از ارتقای منزلت اجتماعی سینماگران و بهره‌گیری از امکانات ملی برای حفاظت غنی‌سازی و معرفی میراث سینمایی کشور برخی از وظایفی است که برای شورای سینما تعریف شده است.

این همه در حالی است که محمد خزاعی در حالی از تحقق وعده خود مبنی بر «احیای شورای سینما» خبر می‌دهد که پیش از این و در مهر ماه سال ۱۴۰۰ از «احیای شورای عالی سینما» و برگزاری اولین جلسه این شورا با حضور آیت‌الله رئیسی رییس‌جمهور در آذرماه همان سال خبر داده بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.