چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵

وزیر ارشاد:

به دنبال تقویت رویکردهای فرهنگی دولت مردمی در حوزه «دیپلماسی فرهنگی» هستیم

محمد مهدی اسماعیلی

سینماپرس: محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ در جدیدترین جلسه شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه وزارت فرهنگ مشی جدید و تحولی در حوزه بین الملل در نظر گرفته است گفت: با حضور فعال در اجلاس سالانه یونسکو در مکزیک تلاش خواهیم کرد، رویکردی فعالانه در حوزه دیپلماسی فرهنگی داشته باشیم.

به گزارش سینماپرس، جدیدترین جلسه شورای فرهنگ عمومی با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ، مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی و احمد پاکتچی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در یونسکو صبح امروز سه‌شنبه در سالن اجتماعات وزارت فرهنگ برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی در ابتدای این جلسه به تدارک برنامه های فرهنگی و هنری ویژه اربعین حسینی توسط بخش های مختلف وزارت فرهنگ اشاره کرد و گفت: مجموعه های مختلف وزارت فرهنگ از جمله سازمان اوقاف و امور خیریه و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برای خدمت به زائران اربعین حسینی در مرزهای پنج گانه برنامه های فرهنگی و هنری متعددی تدارک دیده اند.

وزیر فرهنگ در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار اخیر هیئت دولت با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار رویکرد فرهنگی دولت را از نقاط قوت دولت برشمردند که همین بیانات، علاوه بر دلگرمی مجموعه وزارتخانه، بیانگر این نکته است که باید فعالانه و جدی فعالیت ها را تداوم ببخشیم.

وزیر فرهنگ در این جلسه با اشاره به ارائه گزارش سفیر جمهوری اسلامی ایران در یونسکو گفت: وزارت فرهنگ در دوره جدید نسبت به تقویت برنامه‌های فرهنگی در یونسکو اهتمام ویژه دارد از سوی دیگر با اعزام رایزنان جدید فرهنگی به کشورهای مختلف به دنبال تقویت رویکردهای فرهنگی دولت مردمی در حوزه دیپلماسی فرهنگی هستیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: وزارت فرهنگ مشی جدیدی در حوزه بین الملل در نظر گرفته است و رویکردی کاملا تحول گرا پیش روی خود قرار داده، همچنین با حضور در اجلاس سالانه یونسکو در مکزیک تلاش می کنیم رویکردی متفاوت در حوزه دیپلماسی فرهنگی داشته باشیم.

وی در پایان به فعالیت شورای فرهنگ عمومی در دوره جدید اشاره کرد و افزود: طی یکسال اخیر، تحول در شورای فرهنگ عمومی کشور را شاهد هستیم و این شورا به بازوی مهم شورای عالی انقلاب فرهنگی در تصمیمات اساسی بدل شده است.

دولت مردمی رویکردی فعالانه در یونسکو دارد

همچنین احمد پاکتچی سفیر جمهوری اسلامی ایران در یونسکو در جلسه شورای فرهنگ عمومی گفت: در طول دوران استقرار دولت سیزدهم شاهد افزایش چشمگیر فعالیت ایران در یونسکو هستیم و سیاست صندلی خالی به حضور فعال تغییر کرده است.

وی افزود: در آینده نیز قرار است کنفرانس مهمی در مکزیک برگزار شود که موضوع آن سیاست گذاری فرهنگی برای کشورهای جهان در آینده است که حضور فعالانه جمهوری اسلامی ایران در این کنفرانس از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: ایران همواره مرکزی برای تولید فرهنگ و مولفه های فرهنگی بوده که نقش پررنگی به عنوان صادرکننده مقوله فرهنگ به کشورهای همسایه داشته است و ارسال مولفه های فرهنگی به کشورهای اطراف همچنان در دستور کار قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.