یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۸

برای حضور در دهمین جشنواره یونیورسال کیدز استانبول؛

«لوپتو» به ترکیه راه یافت

انیمیشن سینمایی «لوپتو»

سینماپرس: انیمیشن سینمایی «لوپتو» به دهمین جشنواره یونیورسال کیدز استانبول راه یافت.

به گزارش سینماپرس، انیمیشن بلند لوپتو به تهیه کنندگی محمدحسین صادقی و کارگردانی عباس عسکری از محصولات مرکز انیمیشن سوره، در بخش رقابتی دهمین جشنواره یونیورسال کیدز (UKFF) به نمایش درمی آید.

این جشنواره با موضوع‌ِ محوری صلح و با شعار «بله به کودکان و بله به صلح جهانی» از روز ۲۴ الی ۲۸ شهریور ماه ۱۴۰۱ در شهر استانبول کشور ترکیه برگزار می‌شود.

یکی از ویژگی‌های این جشنواره، فرشِ صلح آن است که به صورت دو نوار سفید و مشکی در ورودی محل اصلی برگزاری جشنواره گسترده شده و از همه شرکت کنندگان درخواست می‌شود که برای تأیید حمایت خود از صلح، روی پارچه سفید امضا کنند و برای اعتراض به جنگ روی پارچه سیاه راه بروند.

بنیانگذار جشنواره روونا مارتینز اولایان، هنرمند فیلیپینی مقیم ترکیه که به شدت از صلح حمایت می کند، می گوید: ما خلق می‌کنیم تا الهام بخش باشیم، ما الهام می‌گیریم تا در جامعه صلح بیافرینیم و در این جامعه هرگز جنگ اتفاق نخواهد افتاد. با سرلوحه قرار دادن این اصل، جشنواره مشعل امید را به منطقه‌ای جنگ زده می‌آورد.

لوپتو یک انیمیشن سینمایی موزیکال با فضایی شاد و مهیج است که قرار است در مهرماه سال جاری توسط دفتر پخش «بهمن سبز» روی پرده سینماهای کشور برود. این انیمیشن سینمایی، اولین محصول سینمایی مرکز انیمیشن سوره است که با تکنیک سه بعدی در استودیو فراسوی ابعاد، توسط هنرمندان کرمانی تولید شده است.

در خلاصه داستان لوپتو که پخش بین الملل آن برعهده مرکز بین اللمل سوره است، آمده: پدر علی در کارگاه لوپتو با یاد دادن ساخت اسباب بازی به بیمارانش، آن‌ها را درمان می‌کند. کارگاه اسباب‌بازی‌های خلاقانه لوپتو که بین کودکان ایرانی محبوبیت زیادی دارد با خرابکاری یک ناشناس تعطیل می‌شود. علی تلاش می‌کند پدرش را که ناامید شده است از این مخمصه نجات دهد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.