شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۹

یک استاد ارتباطات در «رادیو جوان» مطرح کرد:

لشکرهای سایبری خارج از کشور جزو مردم نیستند و مردم‌نمایی می‌کنند/«ترول‌ها » افراد را برای محتوای پیام تحت فشار قرار می‌دهند

میخچه - فضای مجازی

سینماپرس: یک استاد ارتباطات گفت: ترول‌ها در حوادث اخیر فعال شدند و در کامنت‌ها و پیام‌های خصوصی افراد ناسزاگویی می‌کنند.

به گزارش سینماپرس، محمد لسانی، استاد حوزه ارتباطات در برنامه «سینماچی» رادیو جوان در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی‌بر اینکه مردم اینستاگرامی ایران چه نسبیتی با مردم ایران دارند، گفت: مفهومی که این‌روزها در فضای مجازی معمول است، بحث ترول‌ها [اوباش گری اینترنتی و ایجاد تشنج در بحث‌های فضای مجازی با گذاشتن کامنت‌های غیر مرتبط] در فضای مجازی است. بددهنی و ناسزاگویی که در کامنت‌ها و پیام‌های خصوصی افراد دیده می‌شود و برای سرکوب طرف مقابل به کار می‌رود.

لسانی با بیان اینکه ترول‌ها در حوادث اخیر فعال شدند، ادامه داد: ترول‌ها با این عملکردشان باعث شدند که افراد نسبت به کنش مجازی و دعوت به عقلانیت و آرامش ترس داشته باشند. در مقابل، اگر افراد همراهی لازم را با نا آرامی‌های اخیر نداشته باشند، ترول‌ها به صفحشان می‌روند و می‌خواهند که موضعی را در جهت خواست آن‌ها بگیرند.

وی افزود: لشکرهای سایبری خارج از کشور جزو مردم نیستند و مردم‌نمایی می‌کنند. به اکانت‌ها هجوم می‌برنند و افراد را برای محتوای پیام تحت فشار قرار می‌دهند. آن‌ها تمرکز بر روی سلبریتی‌ها کردند و این موضوع مصداق عملیات روانی است که راه انداخته‌اند.

لسانی به سلبریتی‌ها توصیه کرد که خودشان باشند و با هر موجی به چپ و راست نروند و منطقی عمل کنند و نه واکنشی. اینجاست که دچار عملیات روانی نمی‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.