یکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲

مدیر انجمن سینمایی انقلاب و دفاع مقدس:

تولیدات دفاع مقدس تنها محوری است که سلبریتی ساز نیست/هنرمندانی که در سینمای اجتماعی نقش‌آفرینی کرده‌اند احساس می‌کنند که می‌توانند در حوزه‌های اجتماعی اظهارنظر کنند

سید محمد حسینی

سینماپرس: سید محمد حسینی مدیرعامل انجمن سینما انقلاب و دفاع مقدس گفت: مشکل اصلی در اظهارنظر اخیر هنرمندان از سوی آن‌ها که از طرف نهادهای فرهنگی است که با حمایت از پول بیت‌المال باعث رشد این چهره‌ها شده‌اند.

در اتفاقات اخیر و موضع‌گیری برخی هنرمندان در رابطه با آن‌ها نکاتی جالب‌توجه مطرح شد، نکاتی که همگی نشان از لزوم نظارتی قوی برای انتخاب افراد دارد، انتخاب‌هایی توسط نهادهای فرهنگی صورت گرفته و انسان‌های معمولی را به سلبریتی‌هایی همیشه مدعی تبدیل می‌کند.

میان سلبریتی‌های به‌اصطلاح معترض افرادی دیده می‌شدند که نه‌تنها مانند همه بازیگران از درگاه سینما و یا رسانه ملی چهره شده‌اند، بلکه آثارشان نیز تولید نهادهای انقلابی و با موضوعاتی این‌چنینی بوده است این نکته فارغ از نشان دادن روی دیگر این هنرمندان شاید تلنگری باشد برای مدیران فرهنگی که بدانند با چه افرادی مراوده داشته باشند.

فارس در همین رابطه سید محمد حسینی مدیر انجمن سینمایی انقلاب و دفاع مقدس گفت‌وگویی کرد تا ابعاد این اتفاق را روشن کنیم.

وی در رابطه با واکنش هنرمندان به این اتفاقات گفت: مشکل اصلی نه از سوی هنرمندان که از طرف مدیران فرهنگی است که به این افراد فرصت می‌دهند، این افراد باید بدانند که ورود به حریم هنر احترام و آدابی دارد، افسوس بسیار خورد که در جهانی که فردوسی و سعدی هنرمند هستند به این افراد کلمه هنرمند اطلاق می‌شود.

حسینی در ادامه مطرح کرد: مشکل بزرگ تمنای سلفی گرفتن برخی مدیران با سلبریتی‌هاست و این نکته که حتی وقتی وارد فضای هنری می‌شوند به علت نبودن یک جریان فرهنگی و مدیریتی زمینه رشد این افراد نیز فراهم نمی‌شود.

وی افزود: ما دچار یک عدم انسجام هستیم که این مهم دو مشکل ایجاد می‌کند یک ایجاد یک شبهه رقابت میان نهادهای فرهنگی و دومی عدم انسجام در تصمیم‌گیری مدیریتی است که باید شکل‌گرفته و حضور سلبریتی ها را مدیریت کند.

مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس گفت: ما در انجمن چند کار مهم باید انجام دهیم که یکی انحصارشکنی در تولیدات دفاع مقدس است چراکه در اکثر تولیدات عوامل مشترک هستند و دوم ایجاد بازار برای تولیدات این حوزه است.

وی ادامه داد: این حوزه تنها محوری است که سلبریتی ساز نیست و خود شهدا بر این هنرمندان تأثیر می‌گذارند، از طرفی اکثر هنرمندانی که در سینمای اجتماعی که درواقع اشتباهی است، نقش‌آفرینی کرده‌اند احساس می‌کنند که می‌توانند در حوزه‌های اجتماعی اظهارنظر کنند.

حسینی در پایان هم‌افزایی و کمک دوطرفه میان نهادهای فیلم‌ساز انقلابی را در رشد این حوزه مؤثر دانست.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.