سه‌شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴

علی تن:

وقتی هجمه‌های رسانه‌ای زیاد می‌شود حتی اگر دروغ هم باشد به باور تبدیل می‌شود/نیازمند برخورد قانونی برای مقابله با دروغ‌پراکنی هستیم

علی تن

سینماپرس: علی تن هنرمند هنرهای تجسمی گفت: قوه قضائیه باید قوانینی برای مقابله با دروغ‌پراکنی وضع کندو طی این قوانین برخوردی جدی با افرادی که اخبار کذب را نشر می‌دهند داشته باشند و مجازات سنگین هم داشته باشد تا فرد از عواقب انتشار اخبار کذب بترسد.

به گزارش سینماپرس، علی تن هنرمند حوزه تجسمی دررابطه‌با اتفاقات اخیر در مصاحبه با فارس گفت: دشمن کارش دشمنی است و ما هم دشمن کم نداریم و چیزی که این دوره نسبت به دوره‌های گذشته شدت گرفته بود بحث رسانه و فعالیت‌های رسانه‌ای بود، البته کار این رسانه‌های بیگانه ازقبل هم دروغ‌پراکنی بود و این زمان به‌عنوان فصل ماهیگیری آن‌ها به‌حساب می‌آمد.

وی ادامه داد: در ابن زمان تمامی رسانه‌هایی که علیه جمهوری اسلامی توسط کشورهای مختلف تشکیل شده بودند در این زمان بسیج شدند، برخی پروژه‌های از قبل تعیین شده داشتند و برخی هم مطابق با اتفاقی که در لحظه رخ می‌داد فعالیت می‌کردند.

این هنرمند حوزه تجسمی تصریح کرد: درصد بسیار زیادی از خبرهایی که منتشر می‌شد دروغ بود و صحنه‌های ناگوار اتفاق افتاده را هم مدام تکرار و پخش می‌کردند، بالاخره در دعوا حلوا خیرات نمی‌کنند و ممکن است یک سرباز تحملش تمام شود و برخوردی هم انجام دهد.

تن در توضیح این مطلب عنوان کرد: البته نیروهای نظامی ابداً حق تیر ندارند و فقط با گاز اشک‌آور و اسلحه ساچمه‌ای پلاستیکی و باتوم اغتشاش‌گران را متفرق می‌کنند؛ ولی رسانه‌های بیگانه آن‌قدر یک دروغ را تکرار و منتشر می‌کردند که خودشان هم باورشان می‌شد.

وی گفت: خیلی از حرف‌ها را گفتند مثل این جمله که کار جمهوری اسلامی تمام است و ما وسط انقلابیم که البته این خیال باطل آن‌ها بود اما نکته مهم دراین‌رابطه مدیریت فضای مجازی توسط انقلابیون است، همان‌طور که مقام معظم رهبری هم فرمودند که اگر رهبر نبودم مدیریت فضای مجازی را بر عهده می‌گرفتم، این نکته مهمی است که مدیران ما به آن توجهی ندارند و ضرر آن‌ها را هم دیدیم.

علی تن ادامه داد: ما باید اطلاعات لازم دررابطه‌با فضای مجازی را به جوان‌ها بدهیم و اگر این اطلاعات را از منبع دیگری دریافت کنند این اتفاقاتی که مشاهده کردیم و فضای مجازی را از دست دادیم تکرار می‌شود، جوانان باید کنترل شده در فضای جازی حضور داشته باشند، امکان اعتراض داشته باشند و مدیران ما نیز صحبت آن‌ها را بشنوند.

وی افزود: ایجاد فضا برای صحبت و اعتراض جوانان نیز از سخنان مقام معظم رهبری بود که به آن توجه نشد، اگر این فضا ایجاد می‌شد شبهات به پاسخ درستی می‌رسید برای مثال اگر در فضای دانشجویی این گفتمان شکل بگیرد توسط خود دانشجوها و یا اساتید پاسخ مناسب داده می‌شود و مشکل حل می‌گردد و اگر هم اعتراض به حق بود باید به آن توجه کرد.

تن با اشاره به قوانینی برای مبارزه با دروغ‌پراکنی در دیگر کشورها اظهار کرد: وقتی می‌گوییم برای مدیریت این موضوع باید همه بسیج شوند یکی از این دستگاه‌ها قوه قضائیه است که باید مثل دیگر قوانین که برای عدالت‌محوری وظیفه اجرای آن را دارند قوانینی برای مقابله با دروغ‌پراکنی وضع کندو طی این قوانین برخوردی جدی با افرادی که اخبار کذب را نشر می‌دهند داشته باشند و مجازات سنگین هم داشته باشد تا فرد از عواقب انتشار اخبار کذب بترسد.

وی ادامه داد: با جوانان زیادی از جامعه در ارتباطم و می‌دانم که وقتی هجمه‌های رسانه‌ای زیاد می‌شود تحمل آن برای جوانان سخت و دشوار است و وقتی این هجمه‌ها زیاد می‌شود حتی اگر دروغ هم باشد به باور تبدیل می‌شود، هم دولت و نهادهای انقلابی باید از این هجمه‌ها جلوگیری کنند و اگر هم اتفاق افتاد سریع پاسخ آن را بدهند.

تن در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم که جوانان هم این هجمه‌ها و اخبار رسانه‌های بیگانه را باور نکنند و سوالی داشتند حتماً بپرسند تا شبهات ذهنی‌شان حل شده و مشکلاتشان را در داخل حل کنند و حرف غریبه را باور نکنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.