سه‌شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۴

دبیر چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر:

اغتشاشات هیچ تاثیری بر برگزاری جشنواره نداشت/در این جشنواره به مقوله حجاب اهمیت فراوانی داده خواهد شد

کوروش زارعی در نشست خبری چهل‌و‌یکمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر

سینماپرس: دبیر چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر گفت: به امید خدا فردا نتایج بازخوانی متون مسابقه بزرگ تئاتر ایران در بخش صحنه ای اعلام خواهد شد، پس از اعلام این اسامی گروه‌ها برای بازبینی آماده می‌شوند، اسامی آثار در سایر بخشها نیز طی روزهای آینده و به مرور اعلام می شوند.

به گزارش سینماپرس، کوروش زارعی در گفت‌وگو با میزان، پیرامون آخرین وضعیت برگزاری جشنواره تئاتر فجر گفت: الحمدالله مراحل مقدماتی برگزاری این دوره از جشنواره تئاتر فجر به خوبی روند خود را پشت سر گذاشته و استقبال بی نظیری از سوی هنرمندان شده است.

دبیر چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر در همین راستا ادامه داد: به امید خدا فردا نتایج بازخوانی متون مسابقه بزرگ تئاتر ایران در بخش صحنه ای اعلام خواهد شد، پس از اعلام این اسامی گروه‌ها برای بازبینی آماده می‌شوند، اسامی آثار در سایر بخشها نیز طی روزهای آینده و به مرور اعلام می شوند.

استقبال از جشنواره تئاتر فجر بی نظیر بود

زارعی با اشاره به استقبال بی‌نظیر هنرمندان از جشنواره تئاتر فجر افزود: طی هفته های اخیر حتی با وجود اینکه ارسال آثار به صورت اینترنتی سخت و محدود شده بود، استقبال شگفت آوری از این جشنواره به عمل آمد، به صورتی که فقط در بخش صحنه ای شاهد ارسال ۵۸۴ اثر بودیم. بعد از مشکلات اینترنت حتی گروهها به صورت حضوری به دبیرخانه آمده و آثارشان را ارائه کردند.

وی درباره تاثیر اغتشاشات بر این دوره از جشنواره تاکید کرد: خوشبختانه نه تنها اغتشاشات هیچ تاثیری بر برگزاری جشنواره نداشت بلکه استقبال بی نظیر هنرمندان نشان داد که این افراد تا چه حد به انقلاب اسلامی وفادار بوده و این اتفاقات هیچ خدشه ای به اعتقادات آنها وارد نکرده است.

توجه ویژه‌ تئاتر فجر به حجاب و عفاف

زارعی افزود: برنامه ریزی‌های فراوانی برای تولید محتوای تلویزیونی و رادیویی انجام شده و قرار است این دوره از جشنواره پوشش گسترده ای در جهت تبلیغ و معرفی آثار در بسترهای قانونی داشته باشد.

وی درباره حضور آثار بخش بین الملل افزود: این آثار تا پایان آبان ماه می توانند برای حضور در جشنواره تئاتر فجر اعلام آمادگی نمایند، ما هم امیدواریم که این دوره از جشنواره شاهد حضور آثار با کیفیت و استاندارد بین المللی باشد.

زارعی درباره وجود بخش حجاب در این دوره از جشنواره خاطرنشان کرد: بدون شک در این جشنواره به مقوله حجاب اهمیت فراوانی داده خواهد شد، مخاطبان خواهند دید که آثار راه یافته به این رویداد هنری توجه ویژه ای به مقوله عفاف و حجاب خواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.