دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶

ضرورت مبارزه با استکبار جهانی در هنرهفتم/۴

اصغری: بروز اغتشاشات به دلیل کم کاری مدیران فرهنگی و هنری است/ متأسفانه در سینما از آمریکا که شیطان بزرگ است غافل شده ایم

سخنرانی ابراهیم اصغری در مراسم اکران مردمی فیلم سینمایی «تک تیرانداز»

سینماپرس: ابراهیم اصغری تهیه کننده سینما در آستانه ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در خصوص ضرورت مبارزه با استکبار جهانی در هنرهفتم گفت: متأسفانه در سال های اخیر ما برای آگاهی نوجوانان و جوانان بسیار کم کاری کردیم؛ ما باید برای آن ها تبیین کنیم که دشمن اصلی ما یعنی آمریکا چه نقشی در بروز مشکلات مختلف در کشور ما و سایر کشورهای منطقه داشته و دارد؛ بنده معتقدم بروز همین اغتشاشات اخیر به دلیل کم کاری مدیران فرهنگی و هنری است، این کم کاری هم یک روزه و دو روزه حاصل نشده و ماحصل سال ها ضعف در حیطه فرهنگی و هنری است که کار را به اینجا رسانده است.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «شب حوراء» و «مردی از جنس بلور» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: دانش آموزان در روز سیزدهم آبان با تظاهرات بزرگ و بی نظیرشان علیه استکبار جهانی به پا خاستند و این وظیفه ما است که این روز بزرگ را در تاریخ کشور زنده نگه داریم.

وی ادامه داد: ما در سال های اخیر روی موضوعات سیاسی که به دشمن اصلی ما یعنی آمریکا می پردازد کم پرداخت کردیم و متأسفانه در سینما از آمریکا که شیطان بزرگ است غافل شدیم؛ البته کارهای ارزشی در حوزه شهدای مدافع حرم، مقاومت اسلامی، جنگ تحمیلی و... در سینما تولید شده اما آنچه اهمیت داشته و ما از آن غافل مانده ایم این است که به نقش آمریکای جهان خوار در مقابل جمهوری اسلامی ایران و ملت شریف و انقلابی ایران اسلامی اشاره نکردیم. ما باید این بخش را در سینما برجسته می کردیم و اکنون نیز نیاز به مدیرانی داریم که پرداختن به این موضوع بسیار مهم را جزو اولویت های خود بدانند و از کسانی که تمایل به تولید در این زمینه دارند حمایت کنند.

اصغری در پاسخ به این سوأل که به عقیده شما چرا مدیران همواره دم از حمایت از سینمای استراتژیک و ارزشی می زنند اما در عمل فیلم های سخیف و سیاه نما به کرات در سینما تولید شده و در جشنواره های داخلی و خارجی جولان می دهند اظهار داشت: گاهی آثاری برگرفته از شرایط جامعه تولید می شود و برخی فیلمسازان مهمترین رسالت خود را انعکاس مشکلات اجتماعی می دانند اما مدیران سینمایی و فرهنگی نباید چنین رسالتی برای خود قائل باشند و باید موضوعاتی را به شکل عملی مورد حمایت قرار دهند که استراتژی کلان کشور یعنی استکبارستیزی را دنبال کند.

این سینماگر در پایان این گفتگو افزود: مدیران فرهنگی باید موضوعات اولویت دار را خودشان بررسی و کارشناسی کنند و از هنرمندان بخواهند در قابل یک پروژه حرفه ای این موضوعات را دستمایه کار قرار دهند. مدیران باید آگاه باشند صرفاً با وعده و صحبت هیچ اتفاق نیکی در این زمینه نمی افتد و ما نیازمند توجه ویژه آن ها به موضوعاتی نظیر روز بزرگ سیزدهم آبان هستیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.