چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵

عباس میرزایی در گفتگو با سینماپرس:

«بیرو» نسبت به نسخه جشنواره هیچ تغییری نکرد چرا که مخاطبان به شدت فیلم را دوست داشتند/ امیدوارم تدبیر خوبی برای اکران فیلم در شرایط رکود سینماها صورت گیرد

مرتضی علی عباس میرزایی در نشست خبری فیلم سینمایی«بیرو»

سینماپرس: مرتضی علی عباس میرزایی کارگردان سینما همزمان با آغاز اکران فیلم سینمایی «بیرو» گفت: «بیرو» نسبت به نسخه جشنواره هیچ تغییری نکرد چرا که مخاطبان به ویژه نوجوانان و جوانان به شدت فیلم را دوست داشتند و از این رو من اطمینان داشتم که فیلم نیاز به هیچ گونه حذف و اضافه ای ندارد و مخاطبان می توانند ارتباط بسیار خوبی را با فیلم برقرار کنند.

کارگردان فیلم های سینمایی «خون خدا» و «انزوا» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من در زمان برگزاری جشنواره در اغلب سانس های نمایش فیلم در سینماهای مردمی حضور داشتم و بعد از اتمام نمایش به صورت چهره به چهره با مردم گفتگو می کردم؛ شاید باور نکنید که همه فیلم را بسیار جذاب می دانستند و آن را دوست داشتند.

وی ادامه داد: من معتقدم اصولاً مقوله ورزش برای همه جذاب است و به خصوص اگر فیلمسازی سراغ چهره های شاخص ورزشی برود آن اثر برای مردم جذاب تر خواهد بود؛ از این رو یقین دارم اگر «بیرو» در شرایط مناسبی اکران شود می تواند بخش اعظمی از مردم را به سالن های سینما بکشاند و آن ها را راضی به خانه های شان بفرستد.

این سینماگر در پاسخ به این سوأل که با توجه به وضعیت رکود شدید حاکم بر گیشه سینماها فکر می کنید میزان استقبال از اثر چگونه باشد و چه تمهیداتی برای جذب حداکثری مخاطب اندیشه کرده اید اظهار داشت: امیدوارم تدبیر خوبی برای اکران فیلم در شرایط رکود سینماها صورت گیرد؛ نکته اصلی اینجا است که بنده به عنوان یک کارگردان در این امور نمی توانم دخالتی داشته باشم چرا که سیستم تولید در سینمای ما به گونه ای است که فیلمساز بعد از تولید هیچ کاره است! این دفتر پخش و شخص تهیه کننده هستند که برای تبلیغات فیلم ها برنامه ریزی می کنند و از این رو هر نوع برنامه و تدبیری صرفاً باید از سمت آن ها باشد.

عباس میرزایی یادآور شد: طی سال های اخیر فضای مجازی سهم عمده ای از بار تبلیغات فیلم ها را بر عهده داشت و به ویژه اپلیکیشن های واتس اپ و اینستاگرام به عنوان بستری برای تبلیغات فیلم ها شناخته شده بودند اما اینک با توجه به اغتشاشات اخیر و قطعی و فیلترینگ این فضا نمی دانم که تا چه میزان مخاطبان سینماها دچار ریزش شده اند.

وی تأکید کرد: چند روز قبل مراجعه ای به سازمان سینمایی داشتم و از یکی از دوستان شنیدم که آمار سمفا حکایت از آن دارد که مردم این روزها از سینماها به ویژه در شهرستان ها بسیار استقبال کرده اند که امیدوارم این خبر صحت داشته باشد و ما نتیجه آن را در زمان اکران «بیرو» ببینیم.

این فیلمساز جوان خاطرنشان کرد: من به عنوان یک فیلمساز دلم می خواهد همه مردم کشورم و همه فارسی زبانان دنیا و حتی فراتر از آن همه مردم دنیا فیلمم را ببینند و حرفم را بشنوند و امیدوارم چنین شرایطی برای اکران «بیرو» فراهم شود.

عباس میرزایی یادآور شد: در زمان اکران «انزوا» ما با زلزله کرمانشاه روبرو شدیم که متأسفانه گیشه فیلم را تحت تأثیر قرار داد، «خون خدا» هم که به اکران نرسید و اینک «بیرو» نیز در این شرایط روی پرده می رود و تنها امید من مردم خوب کشورمان هستند که با علاقه ای که به فوتبال و هنر سینما دارند ما را حمایت کرده و در سالن های سینما حضور پیدا کنند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه «بیرو» قصه زندگی علیرضا بیرانوند دروازه بان محبوب کشورمان است گفت: تمامی بخش های «بیرو» مورد تأیید علیرضا قرار گرفت. من بعد از مدت ها مراوده و رفاقت با علیرضا توانستم زندگی اش را به صورت مکتوب و مصور آماده کنم و بعد از آنکه گپ مفصلی با آقای پیروز زدیم به این نتیجه رسیدیم که باید زندگی علیرضا را به ۵ قسمت تقسیم کنیم از دوران کودکی شروع کرده و به دوران نوجوانی و سپس جوانی و بعد وارد شدن به تیم بزرگسالان نفت و سپس لژیونر شدن وی برسیم.

عباس میرزایی در خاتمه این گفتگو اظهار داشت: عنوان «بیرو» در حقیقت شاید حالی بود که هواداران پرسپولیس برای اولین بار به علیرضا دادند تا به او بفهمانند بسیار دوستش دارند و با او احساس صمیمیت می کنند و من هم برای اینکه مردم با این اثر احساس صمیمیت داشته باشند نام «بیرو» را برای فیلم انتخاب کردم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.