شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵

ادامه گام‌های سیاسی «انجمن صنفی کارگری سازندگان فیلم کوتاه»؛

از انتخاب «توده روستا» به ریاست هیات مدیره‌ تا لغو برنامه‌ی فصل پاییز «سینماتک ایسفا»!

انجمن فیلم کوتاه ایران-خانه سینما

سینماپرس: «انجمن صنفی کارگری سازندگان فیلم کوتاه»که خود را انجمن فیلمکوتاه می خواند بار دیگر با انتشار یک بیانیه سیاسیی دیگر آن هم به بهانه تغییرات در هیات مدیره و حضور امیر توده‌روستا به عنوان رییس هیات مدیره‌ و ... سعی نمود تا نقش خود را در راستای پیگیری فتنه اخیر ادامه دهد.

به گزارش سینماپرس، اطلاعیه‌ای مبنی بر تغییراتی در هیات مدیره ایسفا و حضور امیر توده‌روستا به عنوان رییس هیات مدیره‌ انجمن فیلم کوتاه ایران منتشر شد.

این اطلاعیه به شرح زیر است:

«اعضای محترم انجمن فیلم کوتاه ایران، با توجه به اتفاقات تلخ ِچهل روز اخیر که می‌توان آن را تاریک‌ترین روزهای ایرانِ عزیزمان دانست، شاید هیچکدام از ما رغبتی برای خواندنِ اخبار صنفی نداشته باشیم اما مواردی بود که به تاخیر انداختن آن را بیش از این جایز ندانستیم و لازم بود هر چه سریع‌تر به اطلاع شما عزیزان برسانیم.

با توجه به اتفاقات و اعتراضاتِ پیش آمده پیرامونِ برگزاری جشنواره‌ی فیلم کوتاه تهران، روزهای اخیر را می‌توان از شلوغ‌ترین و پرفشارترین روزهای هیات مدیره‌ی ایسفا دانست که شما اعضای محترم حتما بر آن واقف هستید و گزارش کامل آن در مجمع عمومی به اطلاع خواهد رسید.

مهمترین رخداد صنفی اخیر موضوع تغییرات در هیات مدیره بود. با توجه به انتخاب و حضور آقای مسعود امینی‌تیرانی در هیات مدیره‌ی خانه‌ سینما در مجمع عمومی خانه به تاریخ ۹ شهریور ماه و با استناد به ماده ۳۰ اساسنامه‌ی خانه سینما که اعضای هیات مدیره خانه سینما پس از انتخاب نمی‌توانند به طور همزمان رئیسِ شورای مرکزی تشکل صنفی خود باشند، هیات مدیره ایسفا در جلسه‌ای به تاریخ ۱۵ شهریور ماه تغییر سمت‌ها را در دستور کار خود قرار داد و به این ترتیب آقای امیر توده‌روستا به اتفاق آراء به عنوان رئیس هیات مدیره‌ی انجمن فیلم کوتاه انتخاب شد و آقای مسعود امینی‌تیرانی به عنوان عضو هیات مدیره‌ی ایسفا تغییر سمت داد اما انتشار این خبر و اطلاع‌رسانی آن به اعضا محترم با توجه به روند ثبت هیات مدیره‌ی جدید خانه سینما تا به امروز به تعویق افتاد.

با توجه به اتفاقات اخیر، هیات مدیره‌ی ایسفا ترجیح داد، فراخوان جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران که قرار بود ۱۵ مهر ۱۴۰۱ منتشر شود تا اطلاع بعدی به تعویق افتد. لازم به توضیح است هیات مدیره به همراه برخی از اعضا ایسفا طی جلسات متعدد اصلاحات آئین‌نامه‌ی جوایز آکادمی ایسفا را در دستور کار خود قرار داد که از بهمن ماه گذشته آغاز و تا شهریور امسال به طول انجامید. بر این اساس زمان برگزاری سیزدهمین دوره‌ی جوایز آکادمی ایسفا در تقویم جدید به شهریور سال ۱۴۰۲ تغییر یافته که ایسفا امیدوار است در روزهایی روشنتر، فضایی زیباتر و عاری از هرگونه خشونت یکی از بهترین ادوار برگزاری آکادمی را در سال آینده با مشارکت همه‌ی فیلمسازان جامعه‌ی بزرگ فیلم کوتاه برگزار کند.

به دلیل شرایط اجتماعی اخیر هیات مدیره‌ ترجیح داد تا برنامه‌ی فصل پاییز سینماتک ایسفا را علی‌رغم برنامه‌ریزی و هماهنگی انجام شده لغو کند. ایسفا امیدوار است به زودی امکان شروع مجدد برنامه‌های سینماتک فراهم شود.

همچنین زمان کاری دفتر ایسفا به روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هر هفته و از ساعت ۱۰ تا ۱۵ تغییر کرده است. بر این اساس از اعضای محترم درخواست می‌شود برای انجام امور اداری به صورت حضوری و تلفنی زمانِ تعیین‌شده را مدنظر قرار بدهند.

به امید روزهایی روشنتر

هیات مدیره‌ انجمن فیلم کوتاه ایران»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.