یکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶

دبیر اجرایی جشنواره فیلم عمار:

در نظر داریم تا برنامه‌های بین‌المللی جشنواره را گسترش دهیم و بر روی کشورهای آمریکای لاتین نیز تمرکز داشته باشیم

دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار»

سینماپرس: دبیر اجرایی جشنواره فیلم عمار گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های مسئولان جشنواره، ما در نظر داریم تا برنامه‌های بین‌المللی جشنواره را گسترش دهیم و بر روی کشورهای آمریکای لاتین نیز تمرکز داشته باشیم.

به گزارش سینماپرس، حمید صالحی دبیر اجرایی جشنواره فیلم عمار در برنامه سلام تهران در رابطه با جزئیات فراخوان برگزاری جشنواره فیلم عمار گفت: شورای سیاست‌گذاری جشنواره عمارپس از جلسات متعددی که برگزار کرد به این نتیجه رسید که آقای سهیل اسعد که مبلغ دین اسلام در بیش از ۲۵ کشور بوده‌اند را به عنوان دبیر سیزدهمین جشنواره عمار معرفی کند. طبق برنامه‌ریزی‌های مسئولان جشنواره، ما در نظر داریم تا برنامه‌های بین‌المللی جشنواره را گسترش دهیم و بر روی کشورهای آمریکای لاتین نیز تمرکز داشته باشیم.

وی افزود: علاقه‌مندان تا سی‌ام آبان فرصت دارند که آثار خود را در وبسایت عمار فیلم بارگزاری کنند. کافی است لینک فیلم خود را با کیفیت پخش اچ‌دی یا فول اچ‌دی در فرم ثبت نامی که در وبسایت قرار داده شده، وارد کنند و یا آن را از طریق پیک به دبیرخانه جشنواره واقع در بلوار کشاورز ارسال کنند.

او اظهار داشت: قالب فیلم‌های ارسالی می‌تواند بسیار متنوع باشد. فیلم داستانی، مستند، نماهنگ، پویانمایی، فیلمنامه، تولیدات تلویزیونی و اینترنتی از جمله قالب‌هایی هستند که تاکنون بسیار مورد توجه علاقه‌مندان واقع شده‌اند.

وی در ادامه افزود: برای نفر اول، فانوس جشنواره عمار و برای نفرات بعدی، لوح افتخار به عنوان جایزه در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، جایزه‌های نقدی نیز به برندگان تعلق خواهد گرفت.

صالحی اضافه کرد: جشنواره عمار در سال ۸۹ با هدف آسیب‌شناسی نسبت به فضای رسانه‌ای کشور به وجود آمد. چرا که عدالت رسانه‌ای دچار نقش شده بود و همین سبب شد تا ما هر ساله یک موضوع محوری را برای جشنواره در نظر بگیریم و امسال، موضوع روایت زن ایرانی را انتخاب کرده‌ایم.

وی افزود: با این کار ما در نظر داریم که مردم بانوان قهرمانی که می‌شناسند را به عنوان سوژه خود انتخاب کنند و بتوانیم این زنان را در قاب محتواهایی که به انواع مختلف تولید می‌شوند، ببینیم. زن در خانه، زن در مدرسه، دانشگاه، مجامع علمی، پزشکی و سیاسی، تنها گوشه‌هایی از موضوعاتی هستند که شرکت‌کنندگان می‌توانند به راحتی و با امکانات محدودی به آن‌ها بپردازند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.