دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳

رئیس سازمان صدا و سیما:

بعضی انتقاداتی که از رسانه ملی می شود را انتقادهای به حق و درستی می‌دانیم/ درصدد آن هستیم که جبران کنیم!

جبلی و جلیلی

سینماپرس: رئیس سازمان صدا و سیما گفت: بعضی انتقاداتی که از رسانه ملی می شود را انتقادهای به حق و درستی می‌دانیم که ما هم به آن معتقدیم و درصدد آن هستیم که جبران کنیم. رسانه ملی بهرحال رسانه ملی است و باید بتواند دیدگاه های مختلف و گرایش های مختلف و نگرش های مختلف را در معرض قضاوت افکار عمومی قرار دهد.

به گزارش سینماپرس، پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما در گفت وگو با برنا، در رابطه با انتقادات به صدا و سیما گفت: هجمه هایی که به رسانه ملی می شود دور از انتظار نیست، وقتی که رسانه ملی برای مقابله با دروغ پردازی و شبهه افکنی و گمراه سازی افکار عمومی که رسانه های معاند مسبب آن است، فعالانه وارد میدان شود، طبیعی است که مورد هجمه قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: بعضی انتقاداتی که از رسانه ملی می شود را انتقادهای به حق و درستی می‌دانیم که ما هم به آن معتقدیم و درصدد آن هستیم که جبران کنیم. رسانه ملی به هرحال رسانه ملی است و باید بتواند دیدگاه های مختلف و گرایش های مختلف و نگرش های مختلف را در معرض قضاوت افکار عمومی قرار دهد.

رئیس سازمان صدا و سیما تصریح کرد: ما در همین اتفاقات در هفته های اخیر با یک نوع پدیده پنهان شدن واقعیت نزد قشر مشخصی از جامعه که جوان و نوجوان هستند، روبرو بودیم. متاسفانه واقعیت ها در گذشته خوب تبیین نشده است و البته اکنون هم به خوبی تبیین نمی شود و منجر به بروز شبهاتی می شود که ریشه در اعتقادات و باورها و رفتار بخشی از جامعه پیدا می کند. در اینجا نقش ما سنگین است، باید بتوانیم میراث گذشته را اصلاح کنیم و هم فرآیند جدیدی را اصلاح کنیم که جامعه خود را در رسانه ملی ببیند.

جبلی گفت: ما این تلاش را انجام می دهیم که هوشمندانه و هدفمند با رعایت اصول اخلاقی و حرفه ای این نقش را پررنگ تر کنیم آن هم با مصادیق مختلفی که در این چند هفته مخاطبین شاهد بودند. در برنامه هایی که در قالب گفت و گو محور چالشی و برنامه های طنز سیاسی و مستند پخش شد سعی کردیم، واقعیت ها را خوب تبیین کنیم. امیدواریم که فرآیند را با دقت نظر بیشتر و رعایت اصول حرفه ای دقیق تر ادامه بدهیم.

رئیس سازمان صدا و سیما در پاسخ به این سوال که برای جام جهانی صدا و سیما چه برنامه ای دارد گفت: برنامه های متنوعی را تمام شبکه ها دارند در قالب گفت و گو، مستند و قالب های مختلف میان برنامه و همچنین پخش بازی ها بصورت ویژه ۴k خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.