چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵

محمدحسین نیرومند؛

اکثریت آثار اورجینال برای این نمایشگاه کارتون و کاریکاتور جام جهانی ارسال شده‌اند

محمدحسین نیرومند

سینماپرس: محمدحسین نیرومند معتقد است نمایش آثار نمایشگاه کارتون و کاریکاتور جام جهانی نباید محدود به یک گالری و مجموعه شود و از طریق رسانه‌ها، تلویزیون و بیلبوردها باید به زندگی مردم راه پیدا کنند.

به گزارش سینماپرس، محمدحسین نیرومند هنرمند طراح و کاریکاتوریست و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نمایشگاه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور جام جهانی فوتبال ایران ۱۴۰۱ که در حوزه هنری برپاست، درباره خلاقیت در آثار این نمایشگاه به مهر گفت: اولین بار نیست که چنین نمایشگاهی برگزار می‌شود اما قبلی‌ها به این گستردگی نبوده‌اند؛ میزان خلاقیت را در نسبت به میزان حضور هنرمندانی که در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند، باید سنجید چراکه اکثر هنرمندان خارجی که در این نمایشگاه بین‌المللی حضور دارند، می‌شناسم و اینها هنرمندانی خلاق هستند و سعی می‌کنند آثاری بدیع و نو را برای یک نمایشگاه بفرستند.

وی تصریح کرد: ضمن اینکه آثار تکراری در بخش کارتون که موضوعش آزاد بوده، خیلی کم دیدم چون مهمترین المان خلاقیت، نوآوری و اورجینال بودن اثر است و اکثریت آثار اورجینال برای این نمایشگاه ارسال شده‌اند. از این جهت، این نمایشگاه، نمایشگاهی قابل اهمیت است و فکر می‌کنم در حال حاضر مهمترین رویداد هنری در کشور، نمایشگاه حاضر است.

نیرومند همچنین افزود: امیدوارم مردم نیز از این نمایشگاه بازدید کنند، چراکه در شرایط کنونی، این نمایشگاه لبخند بر لب‌های مردم می‌نشاند و این موضوع، نیاز جامعه امروز است.

وی در پاسخ به اینکه آیا آثار این نمایشگاه قابلیت اکران شهری دارند و اینکه چه تمهیدی پیشنهاد می‌دهد، گفت: حتماً باید چنین اتفاقی بیفتد و این آثار در سطح شهر در قالب بیلبورد و تابلوهای تبلیغی، به نمایش درآیند. کار آقای شجاعی طباطبایی و همکارانش در حوزه هنری این است که چنین نمایشگاهی برپا کنند اما این نمایش آثار نباید محدود به یک گالری و مجموعه شود و از طریق رسانه‌ها، تلویزیون و بیلبوردها باید به زندگی مردم راه پیدا کنند، چون هنر کاریکاتور و کارتون اساساً هنر مردمی است و اگر میان مردم رفت، معنا پیدا می‌کند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از گفتگو درباره دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) و نمایش طرحی از بازیکنان تیم ملی همراه با اسطوره‌ها و اینکه آیا آثار این نمایشگاه قابلیت نمایش در این مدیوم را دارند، بیان کرد: دیوارنگاره‌های شهری به ویژه دیوارنگاره میدان ولیعصر ماهیت منحصر به خود را دارند و از جدیتی برخوردارند که اتفاقاً مؤثر هستند اما آثار این نمایشگاه و به ویژه کاریکاتور در عین حالی که جدی هستند، لبخند را همراه دارند و بنابراین فکر می‌کنم باید شهرداری در این زمینه همت کند و در سطح شهر این آثار را به نمایش بگذارد.

وی تاکید کرد: شهرداری باید متوجه باشد که آثار این نمایشگاه از هنرمندان بزرگ جهان گردهم آمده‌اند و برای امروز جامعه ما (تا پایان جام جهانی فوتبال) قابلیت اکران دارند.

نیرومند در پایان گفت: آثار نمایشگاه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور جام جهانی فوتبال ایران ۱۴۰۱ نیز بسیار خوب و کمیک هستند و به اعتقاد من مدیریت شهری باید به این مقوله توجه کند و بگذاریم مردم در این مدت یک ماه خوش باشند و لبخندی بر لب‌هایشان بیاید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.