دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷

موضع سازمان سینمایی چیست!؟

انفعال در خصوص حضور سینمای ایران در جشنواره های جهانی/ وقاحت یک فیلمساز ایرانی در اختتامیه جشنواره شب های سیاه تالین!

جشنواره فیلم شب‌ های سیاه تالین

سینماپرس: سال های متمادی است که بسیاری از کارشناسان و دغدغه مندان حوزه سینما و رسانه پس از بررسی های فراوان و تحقیقات گسترده هشدار داده اند که جشنواره های سینمایی جهان محلی برای حضور برخی شبه روشنفکرانی شده که از امکانات مادی و معنوی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران استفاده می کنند اما بر علیه منافع ملی گام بر می دارند؛ این افراد یا در مضامین آثارشان و یا در اظهارنظرها و رفتارهای شان علیه کشور خود موضع می گیرند و تصویری مخدوش، سیاه و چرک از ایران به جهانیان مخابره می کنند که این اتفاق نیازمند تدبیری جدی است.

به گزارش سینماپرس شامگاه شنبه پنجم آذرماه اختتامیه بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم شب های سیاه تالین در کشور استونی در حالی برگزار شد که احمد بهرامی سازنده فیلم «شهر خاموش» که به نمایندگی از سینمای ایران در این رویداد حضور داشت وقتی برای گرفتن جایزه اش روی صحنه رفت با اظهارنظری مضحک جایزه‌اش را به زعم خود به کسانی تقدیم کرد که به گفته او فریاد می‌زنند «زن، زندگی، آزادی»! از طرف دیگر کشف حجاب یکی از چهره های شناخته شده سینمایی نیز در این جشنواره باعث تکمیل پازل حامیان اغتشاشات در ایران جهت بازی رسانه ای شد.

این باعث تأسف است که بار دیگر شاهد وقاحت بی حد و مرز برخی از عوامل سینمایی در جشنواره های جهانی هستیم! هرچند که پیش از این به کرات شاهد حضور فیلم های سیاه به نمایندگی از کشورمان در جشنواره هایی نظیر ونیز، کن، برلین و… بوده ایم که واکنش سازمان سینمایی در مواجهه با این آثار فاقد مجوز، چرک و سیاه انفعال بوده است!

انفعال سازمان سینمایی در مواجهه با فیلم های سیاه نما و چرک و همچنین سینماگرانی که با رفتارهای مهوع خود و یا اظهارنظرهای نادرست شان تصویری مخدوش از ایران اسلامی در انظار بین المللی ارائه می کنند در حالی صورت می گیرد که رسانه های متعهد و انقلابی و بسیاری از کارشناسان دلسوز و کاربلد سینما بارها درخواست برخورد قاطع با افرادی بوده اند که با آثار، سخنان و یا رفتارشان هویت ملی و انقلابی مردم را زیر سوأل می بردند.

اینکه تا چه زمانی باید شاهد این موضع نادرست و انفعالی از سوی مدیران سینمای کشور باشیم پرسشی است که کارشناسان و دغدغه مندان سینما طی ماه های اخیر همواره از خود می کنند!

نظرات

  • ۱۴۰۱/۰۹/۰۷ - ۱۵:۵۳
    0 0
    در مورد فیلم راه یافته به اسکار هم باید تامل کرد. هومن سیدی نماینده جمهوری اسلامی نخواهد بود. مطمین باشید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.