سه‌شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵

دبیر علمی دومین جشنواره ملی شعر نمازجمعه:

نماز و نیایش در ادبیات فارسی ریشه داشته و موضوعی بسیار قدیمی در ادبیات ما است

علیرضا قزوه

سینماپرس: دبیر علمی دومین جشنواره ملی شعر نمازجمعه گفت: نماز و نیایش در ادبیات فارسی ریشه داشته و موضوعی بسیار قدیمی در ادبیات ما است؛ در میان بسیاری از شاعران و ادیبان فارسی موضوع نماز اهمیت داشته و به آن پرداخته شده و با حکمت و شعر و نیایش ادبیات گره خورده است.

به گزارش سینماپرس، علیرضا قزوه در گفت‌وگویی درباره کم و کیف جشنواره ملی شعر نمازجمعه گفت: سال گذشته اولین دوره این جشنواره تنها در زمینه شعر برگزار و کیفیت آن بسیار مطلوب و کتاب جشنواره نیز منتشر شد و در مجموع ما شاهد یک کنگره موفق بودیم.

دبیر علمی دومین جشنواره ملی شعر نمازجمعه با اشاره به درگذشت استاد حسین‌جانی یکی از داوران دوره اول جشنواره ملی شعر نمازجمعه اظهار داشت: تیم داوری جشنواره هنوز به صورت کامل مشخص نشده و در آینده نزدیک این تیم مشخص خواهد شد.

وی با بیان اینکه موضوع نمازجمعه با انقلاب اسلامی همخوانی دارد و از بنیان‌های اصلی انقلاب، موضوع نیایش و نماز است، ادامه داد: ما از لحاظ محتوایی و تبلیغات مرتبط همکاری‌ با مرکز و دفتر شعر و سرود سازمان صدا سیما داریم و تلاش می‌کنیم این جشنواره را پشتیبانی کرده تا این اتفاق ملی به خوبی برگزار شود.

قزوه تصریح کرد: نماز و نیایش در ادبیات فارسی ریشه داشته و موضوعی بسیار قدیمی در ادبیات ما است. در میان بسیاری از شاعران و ادیبان فارسی موضوع نماز اهمیت داشته و به آن پرداخته شده و با حکمت و شعر و نیایش ادبیات گره خورده است.

دبیر علمی دومین جشنواره ملی شعر نمازجمعه با بیان اینکه این جشنواره مورد توجه ویژه قرار دارد و با همکاری شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه این برنامه اجرا می‌شود افزود: یکی دیگر از محورهای این جشنواره، ائمه‌جمعه شهید هستند. شهدای محراب و شهدای نمازجمعه که از محورهای جشنواره سال قبل بود امسال نیز مورد توجه قرار گرفته است. امیدواریم شاعران مانند سال گذشته از این بخش استقبال کنند و علاوه بر شاعران ایرانی شاعران فارسی زبان کشورهای افغانستان، پاکستان، هند و تاجیکستان نیز به این موضوع ورود کنند.

وی در پایان افزود: در بخش سرود نیز چندین گروه سرودهای خود را آماده خواهند کرد تا در بخش اجرای برنامه اختتامیه این جشنواره ملی سرود خود را به نمایش بگذارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.