سه‌شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹

پس از چند ماه؛

سرانجام تفاهمنامه برگزاری «سی ‌و پنجمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان» در اصفهان امضا شد!

چهارمین روز سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان

سینماپرس: در دیدار مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با شهردار و مسئولان شهری و فرهنگی استان اصفهان تفاهم‌نامه برگزاری سی ‌و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به امضا رسید.

به گزارش سینماپرس، در دیدار مدیرعامل بنیاد فارابی با شهردار اصفهان که عصر روز دوشنبه ۱۴ آذر به میزبانی شهرداری اصفهان برگزار شد؛ سید مهدی جوادی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و دبیر جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با ابراز رضایت از تعامل صورت گرفته برای تداوم میزبانی اصفهان از این رویداد سینمایی گفت: در ابتدای پذیرش مسئولیت در فارابی بعد از ارزیابی جشنواره به این نتیجه رسیدیم که در سال‌های اخیر جشنواره نتوانسته کمکی به روند تولید سینمای کودک داشته باشد و باید برای این موضوع به یک راهکار اجرایی می‌رسیدیم.

وی افزود: چندین جلسه کارشناسی با موضوع آسیب شناسی روند ۳۴ دوره جشنواره برگزار شد و مدل چندین جشنواره مشابه جهانی را مورد بررسی قرار دادیم و درباره ایده برگزاری ۲ سالانه جشنواره نیز جلسات متعددی را با کارشناسان برگزار کردیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که برگزاری ۲ سالانه هم تولید و هم کلیت جشنواره را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

دبیر جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ادامه داد: البته اگر قرار بود به شیوه قبل جلو برویم برای ما در فارابی نیز کاری نداشت تا هزینه ساخت چند فیلم مایکروفری و ضرب‌الاجلی را بدهیم تا صرفاً در جشنواره به نمایش در بیایند اما این شیوه نه برای جشنواره و نه برای کلیت سینمای کودک و نوجوان عایدی خاصی نداشت.

مدیرعامل فارابی خاطرنشان کرد: در بررسی‌های کارشناسی به ایده ایجاد صندوق حمایت از سینمای کودک و نوجوان رسیدیم تا بتوانیم بصورت عملیاتی و با مشارکت استان میزبان و سرمایه‌گذاران دیگر مسیر تولید در سینمای کودک و نوجوان را توأم با جشنواره احیا کنیم و از این منظر جشنواره نیز اثرگذاری خود را پیدا کند.

وی ادامه داد: مسأله مهم بعدی لزوم تغییر نگاه در میزبانی از جشنواره کودک و نوجوان بود و اصرار داشتیم که شهرهای متقاضی میزبانی نگاه استانی به این رویداد ملی و بین‌المللی نداشته باشند که خوشبختانه در تعامل با دوستان اصفهان به مدل منسجم، واحد و کارآمد رسیدیم.

جوادی در خاتمه صحبت‌هایش اظهار کرد: به اعتقاد ما جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان مهمترین رویداد سینمایی کشور است چرا که اگر برای کودک و نوجوان خوراک مطلوب و مفید فرهنگی فراهم کنیم آینده کشور را ساخته‌ایم.

براساس این گزارش، در ادامه این دیدار علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان گفت: ضمن احترام به تعلق خاطر به شهر اصفهان، باید بدانیم که ما در قبال جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان رسالت ملی و فراملی بر دوش داریم.

وی با بیان اینکه ما زمانی نسبت به برگزاری جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان خوشحال خواهیم بود که تمام کودکان ایران و جهان منتظر برگزاری این بزرگترین رخداد فرهنگی در عرصه کودک و نوجوان باشند، گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان باید همچون جام جهانی مخاطبان جهانی چشم انتظار داشته باشد.

شهردار اصفهان تاکید کرد: گرچه در لوای برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، شهر اصفهان نیز بهره‌مند خواهد شد، اما باید تدابیری از سوی شهرداری اصفهان اندیشیده شود تا یک نگاه فرا شهری، ملی و فراملی بر این جشنواره حاکم شود.

وی با بیان اینکه گرچه شهرداری اصفهان سهامدار صندوق حمایت از فیلم کودک و نوجوان خواهد بود، گفت: باید یک نگاه ملی و فراملی در این بخش داشت و نسبت به تمام فیلمسازان کودک و نوجوان در عرصه ملی نقش حمایتی ایفا کنیم.

شهردار اصفهان با تاکید مجدد بر اینکه برگزاری جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان برای شهر بزرگ اصفهان ارزش‌افزوده خواهد داشت، گفت: باید سلسله برنامه‌ریزی‌هایی را تدوین کرد که پس از ۳۵ سال برگزاری موفق جشنواره به تدریج این جشنواره به جایگاه خاص خود در عرصه بین‌المللی دست یابد.

قاسم‌زاده گفت: امیدواریم با طراحی خوبی که از سوی بنیاد سینمایی فارابی برای جشنواره صورت گرفته است شاهد یک جشنواره خوب و با قوت باشیم.

همچنین در این دیدار برخی از اعضای شورای شهر اصفهان با ابراز خوشحالی از استمرار جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان با تشکر از بنیاد سینمایی فارابی برای استمرار برگزاری جشنواره در اصفهان بر رونق بیشتر جشنواره تاکید داشتند...

مسعود احمدیان سرپرست معاونت فرهنگی فارابی، مجتبی شاهمرادی زاده معاون فرهنگی شهرداری اصفهان، فرزانه کلاهدوزان و علی صالحی اعضای شورای شهر اصفهان، علی تمنایی مدیرکل ارشاد اسلامی استان تهران، احسان هوشیارگر مدیر روابط عمومی فارابی و تعدادی از مسئولان شهری و فرهنگی شهر اصفهان از حاضرین در این دیدار بودند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.