چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵

در بخش بین‌الملل؛

جایزه«انجمن فیلمبرداران آمریکا» به «داریوش خنجی» رسید

داریوش خنجی

سینماپرس: داریوش خنجی، چارلی لیبرمن، فرد مورفی، سم نیکولسون و استیون گلدبلت با دریافت جوایز انجمن فیلمبرداران آمریکا تجلیل می‌شوند.

به گزارش سینماپرس و به نقل از هالیوود ریپورتر، انجمن فیلمبرداران آمریکا اسامی برندگان سی‌و هفتمین دوره خود را اعلام کرد. استیون گلدبلت امسال با دریافت جایزه یک عمر دستاورد، داریوش خنجی با جایزه بین‌المللی، چارلی لیبرمن با جایزه پرزیدنت، فرد مورفی با جایزه یک عمر دستاورد در تلویزیون و سم نیکولسون با جایزه دستاورد تکنیکی کورتیس کلارک تجلیل می‌شوند.

گلدبلات فیلمبردار بریتانیایی متولد آفریقای جنوبی است که دو بار برای فیلمبرداری «بتمن برای همیشه» در سال ۱۹۹۵ و «شاهزاده جزر و مد» در سال ۱۹۹۱ نامزدی اسکار را کسب کرده است. او ۳ بار هم نامزدی جایزه امی را برای «توطنه» در سال ۲۰۰۱، «مسیری به جنگ» در سال ۲۰۰۲ و «فرشتگان در آمریکا» در سال ۲۰۰۳ دریافت کرده است. وی سال ۲۰۰۷ هم جایزه یک عمر دستاورد کمرایمیج را به دست آورده است.

داریوش خنجی که نامزدی اسکار را برای فیلم «اویتا» ساخته آلن پارکر در سال ۱۹۹۷ کسب کرد فیلمبرداری فیلم‌هایی چون «هفت» دیوید فینچر، «اغذیه فروشی» ژان پی‌یر ژونه، « «دزدی زیبایی» برناردو برتولوچی و «جواهرات تراش‌نخورده» برادران سفدی را انجام داده است. جدیدترین فیلم وی «باردو» ساخته آلخاندرو ایناریتو است که برایش قورباغه نقره‌اای و فیپرشی جشنواره کمرایمیج امسال را به ارمغان آورد. وی اکنون در حال همکاری با بونگ‌جون هو در ساخت فیلم «میکی ۷» است.

مورفی ۵ نامزدی امی در کارنامه دارد و از کارهای اخیرش می‌توان از فیلمبرداری سریال «شیطان»، «نبرد خوب»، «مرگ مغزی» و «حاشیه» یاد کرد.

لیبرمن برای فعالیت‌هایش در انجمن فیلمبرداران آمریکا جایزه ریاست انجمن را دریافت می‌کند. او رییس بخش مسترکلاس‌های انجمن است.

نیکولسون هم برای دستاوردهای تکنولوژی در فیلمبرداری با دریافت جایزه کرتیس کلارک تجلیل می‌شود. او در اوایل کار خود به عنوان ناظر جلوه‌های بصری «جنگ ستارگان» کار کرد و بنیانگذار و مدیرعامل استودیو استارگیت است که تولید مجازی سریال «پرچم ما به معنی مرگ است» برای اچ‌بی‌او انجام داد.

سی و هفتمین دوره جوایز انجمن فیلمبرداران آمریکا ۵ مارس برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.