چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد:

صرفا یک ستاد پشتیبانی در حوزه رسانه و تبلیغات نیستیم/جنبه‌ هدایتیِ وظایف ما مقدم بر عرصه‌های حمایتی و نظارتی است

فرشاد مهدی‌پور

سینماپرس: معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: فضای رسانه‌ای امروز به چند صفحه روزنامه و چند بنر تبلیغاتی در شهرها محدود نمی‌شود و در این زمینه به ذکر نکاتی پرداخت.

به گزارش سینماپرس، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: فضای رسانه‌ای امروز به چند صفحه روزنامه و چند بنر تبلیغاتی در شهرها محدود نمی‌شود و در این زمینه به ذکر نکاتی پرداخت.

به گزارش ایسنا، فرشاد مهدی پور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گردهمایی یک روزه کارشناسان استانیِ رسانه‌ها و تبلیغات که امروز چهارشنبه، ۲۳ آذر ماه در تهران برگزار شد با اشاره به اینکه فضای رسانه‌ای امروز به چند صفحه روزنامه و چند بنر تبلیغاتی در شهرها محدود نمی‌شود خاطرنشان کرد: تنظیم‌گری در حوزه‌های نوظهورِ رسانه‌ای نیز تابع شرایط استانی است.

وی با اشاره به اینکه روند تولید محتوا در همه جای دنیا محدود به حوزه تبلیغات و رسانه است و نظارت و سیاست‌گذاری در هر دو حوزه از جمله مسئولیت‌های معاونت امور مطبوعاتی است، گفت: تک تک مدیران و کارشناسان ما در مراکز و استان‌ها (بسته به ویژگی‌ها و ظرفیت‌های خاص هر استان) در شکل‌گیری و خلق محتواهایی که تولید می‌شود، نقش موثری دارند.

به گفته معاون مطبوعاتی، درحالی که بخش قابل توجهی از فعالیت‌های ما در این معاونت جنبه حمایتی دارد اما نباید فراموش شود که ما هم حامی هستیم، هم ناظر و هم هدایتگر و بر این اساس همه ارکان این زنجیره باید همراه و همپای همدیگر حرکت کنند.

مهدی‌پور در ادامه بیان کرد: ما صرفا یک ستاد پشتیبانی در حوزه رسانه و تبلیغات نیستیم و مطابق قوانین و مقررات جاری جنبه‌ هدایتیِ وظایف ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مقدم بر عرصه‌های حمایتی و نظارتی است و این ادبیات می‌بایست در فرهنگ سازمانیِ مراکز و استان‌ها برجسته شده و همه حمایت‌ها متکی بر نظارت و هدایت صورت گیرد.

وی سپس با اشاره به اینکه هم اکنون هزاران مجوز فعالیت در دو حوزه تبلیغات و رسانه‌ها در سراسر کشور صادر شده است، یادآور شد: دقت و شناسایی مسائل و ظرفیت‌های هر یک از آن‌ها می‌تواند ما را در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها در آینده یاری کند.

معاون امور مطبوعاتی در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره به رشد شتابنده پدیده‌ها و فناوری‌های نوظهور در عرصه رسانه‌ها و تبلیغات، از وجود برخی خلاءها و محدودیت‌های موجود در این دو عرصه سخن گفت و در عین حال به تلاش‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر برای بازخوانی و به‌روزرسانی شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی اشاره کرد.

همه پیچیدگی‌ها با تعامل حل می‌شود

او در همین زمینه با اشاره به اینکه فضای رسانه‌ای امروز به چند صفحه روزنامه و چند بنر تبلیغاتی در شهرها محدود نمی‌شود و گوشی‌های تلفن همراه این دو عرصه را به شدت به هم نزدیک کرده است، گفت: همه این پیچیدگی‌ها و مشکلات ناشی از آن در نتیجه تعاملات ما با همدیگر قابل حل هستند و از این جهت نیز، تنظیم‌گری ما در حوزه‌های نوظهور هم تابع شرایط استانی است.

فرشاد مهدی‌پور در پایان با اشاره به اینکه ارتباط کارشناسان و مدیران استانی نباید به همایش‌ها و گردهمایی‌های اینچنینی محدود شود بر لزوم گسترش این تعاملات تاکید و خطاب به مدیران و کارشناسان استانی اظهار کرد: بدون تردید مسیرِ به‌سازی امور و افزایش بهره‌وری در سایه توسعه ارتباطات شما با مجموعه مدیران و کارشناسان معاونت امور مطبوعاتی با سرعت بیشتری پیموده خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.