شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰

خبرگزاری جمهوری اسلامی مطرح کرد؛

سرنوشت پرداخت میلیاردیِ «بنیاد سینمایی فارابی» به «سلبریتی فراری» چه می‌شود؟

بنیاد سینمایی فارابی

سینماپرس: تا آخرین روزهای بودنش از مواهب حضور در پروژه‌های دولتی بهره برد اما نمک خورد و نمکدان را شکست و دست آخر با ژست مبارز گرفتن، خود را مدعی آزادی‌خواهی جا زد.

به گزارش سینماپرس، این حکایت حمید فرخ‌نژاد، بازیگری است که در پشت واژه بزرگی به نام «مردم» پنهان شد، اما با پول کلانی از بیت المال ترجیح داد در کشوری دیگری آینده پسرش را بسازد و ژست مبارز بگیرد.

در یکی دو روز اخیر پس از پایان نقش آفرینی او در سریال سقوط و مطالب توهین‌آمیزش به نوعی تبدیل به نقل محافل خبری شده است. بازیگری که برخلاف ژست عدالت‌خواه و آزادی‌خواهش تا زمانی که در ایران بود از تمامی مواهب حضور در پروژه‌های حکومتی که او امروز منتقدش است بهره برد، در سریالی به نام سقوط نقش یک مامور امنیتی حکومتی را بازی کرد و دستمزدی کلان و میلیاردی گرفت و در آخر همچون حرفه‌اش حالا بازیگر بازی دیگر از آن سوی مرزها شده است، بازیگر اپوزیسیون که فقط ژست‌هایشان برای «مردم» است اما برای پر کردن صفرهای حساب بانکی حتی نقش مامور امنیتی را هم بازی می‌کنند!

اما حکایت فرخ نژاد کمی متفاوت‌تر از دیگر کسانی است که ژست اپوزیسیون گرفته‌اند؛ این بازیگر قبل از ایفای نقش در سریال امنیتی سقوط قرار بود در فیلم سینمایی پالایشگاه از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی نقش آفرینی کند که بنابر اطلاع خبرنگار ایرنا به دلیل برخی موضع‌گیری‌ها و انتشار مطالب از سوی او در حمایت از اغتشاشات خیابانی این همکاری صورت نمی‌گیرد اما نکته قابل توجه این است که برای بازی در فیلمی که هرگز جلوی دوربین آن ظاهر نشد دستمزدی میلیاردی گرفته است.

ظاهراً شرط فرخ‌نژاد برای حضور در یکی از نقش‌های فرعی فیلم سینمایی پالایشگاه دستمزدی معادل ۱.۵ تا ۲ میلیارد تومان بوده که توسط تهیه‌کننده این پروژه به او پرداخت می‌شود اما کسی که این چنین پشت واژه‌ای به نام مردم پنهان شده تا لحظه آخر حضورش در کشور حاضر به بازپرداخت این مبلغ نشده و در نهایت با خروج از کشور سرنوشت پولی که حق او نبوده معلوم نیست چه می‌شود.

طبق شنیده‌های خبرنگار ایرنا، مدیران بنیاد سینمایی فارابی تا مدت‌ها سعی داشتند از طریق گفت‌وگو و مسالمت‌آمیز این موضوع را حل و فصل کرده و این مبلغ که از بودجه بیت المال است را از فرخ‌نژاد پس بگیرند که با توجه به عدم نتیجه بخش بودن مذاکرات ترجیح دادند تا از طریق مراجع قضایی موضوع را دنبال کنند اما با خروج فرارگونه این بازیگر از کشور سرنوشت پولی که فرخ نژاد بابت نقش‌آفرینی انجام نداده دریافت کرده نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

ای کاش آقای فرخ‌نژاد که پیش از این در مصاحبه‌ای اشاره کرده اگر ۸۰ میلیون ایرانی برایش ارزش ندارد بگوید این پول را قرار است چگونه خرج رفاه فرزندش در آمریکا کند!؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.