دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹

وزیر ارشاد:

اگر معتقدیم این جنگ رسانه‌ای است باید حداقل‌ها را در اختیار افسران و مجاهدان قرار دهیم!

گردهمایی مستندسازان با محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: امروز جنگ فرهنگی و رسانه‌ای گسترده و تروریسم رسانه‌ای را با گوشت و پوست و استخوان لمس می‌کنیم.

به گزارش سینماپرس، محمد مهدی اسماعیلی، امروز، دوشنبه -۲۸ آذرماه- در آیین گرامیداشت پژوهش و پژوهشگران که در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، ضمن بیان این مطلب گفت: برای مقابله با این جنگ نرم باید از قدرت نرم و عقبه فرهنگی که نظام اسلامی از آن برخوردار است استفاده کنیم. انقلاب اسلامی ما فرهنگی بوده و ما عقبه قدرتمندی داریم و در درگیری فرهنگی با دشمن حتما باید از این عقبه قدرتمند استفاده کنیم.

وی با تاکید بر این که متناسب با وضعیت جدید حوزه کارهای مطالعاتی، بهنگام باید در خدمت این سازمان قرار گیرد. توضیح داد: امروز نیاز به موقعیت شناسی جدیدی داریم و کنش‌های فرهنگی رایزنان ما اقتضائاتش با دهه های قبل فرق می‌کند. در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسامی با داشتن نیروی کارآمد از غنای لازم برخورداریم. ما در این فضای کار سنگین نظام بین‌الملل به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیاز داریم. کشورهای رقیب ما در منطقه خیلی هزینه کرده اند. من در جلسه هیات دولت خواهش کردم دولت علیرغم تنگناهایی که دارد، گشایش های جدیدی را برای این سازمان ایجاد کد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اگر معتقدیم این جنگ رسانه ای است باید حداقل ها را در اختیار افسران و مجاهدان قرار دهیم. نظام اسلامی یک قرارگاه اصلی در حوزه فرهنگ بین الملل دارد که سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است. ‌باید با اجرای برنامه های تحولی انقلاب اسلامی را در جهان بیش از گذشته به مخاطبان بشناسانیم. همه باید کمک کنند تا کمی از غربت فرهنگی نظام در این فضای غبار آلود ایجاد شده، کم کنیم.

وی با تاکید بر این که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیشترین قرابت را این موضوع پژوهش دارد گفت: علاوه بر پژوهشگاه وزارت فرهنگ، در سایر بخش ها هم ساختارهای مطالعاتی و پژوهشی داریم.

اسماعیلی ماموریت بزرگ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را ارایه تصویری درست و منطقی از جمهوری اسلامی در حوزه تعاملات فرهنگی دنیا خواند و افزود: تعبیر قرارگاه فرهنگی بین الملل برای این سازمان تعبیر درستی است. سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی شکل گرفته تا فعالیت های مختلفی که جمهوری اسلامی در حوزه فرهنگ بین الملل دارد را سر و سامان دهد. به همین دلیل در شورای عالی این سازمان همه نهادهای حوزه بین الملل عضو هستند تا مجموعه دستگاه ها بتوانند در راستای سیاست های واحدی حرکت کنند. آقای رییس جمهور بارها این موضوع را به ما و دیگران گوشزد کرده‌اند که از این ظرفیت بالای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بهره ببریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اتقاقات اخیر گفت: در همان روزهای اول آقای رئیس جمهور دستور دادند در کنار وزارت خارجه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و ورایزانان فرهنگی به صورت جدی برای ارائه تصویر مناسب از جمهوری اسلامی فعال باشند. چون امروز بیش از هر زمان دیگری به داشتن تشکیلات قدرتمند در حوزه فرهنگی بین الملی نیاز داریم.

به گزارش ایرنا، آیین گرامیداشت پژوهش و پژوهشگران با حضور محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و جمعی از اندیشمندان و پژوهشگران حوزه بین‌الملل برگزار شد.

در این مراسم ضمن رونمایی از تازه‌های نشر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حوزه روابط فرهنگی بین‌المللی، از پژوهشگران و آثار برگزیده آنان و خانواده‌ معظم شهدای حوزه علمی و فرهنگی تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.